راهنمای دریافت وام مسکن ۱۴۰۲

9 آذر 1402
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه

در حال حاضر، بانک های ملی و مسکن، اقدام به ارائه وام خرید منزل مسکونی، می کنند. به غیر از این دو بانک دولتی، بانک خصوصی سامان نیز به افراد واجد شرایط، وام خرید مسکن ارائه می کند. میزان مبلغ وام خرید منزل مسکونی بانک سامان، بیشتر از دو بانک دیگر می باشد؛ اما به هر حال، شرایط دریافت هر کدام از این وام ها، متفاوت می باشد.

لینکِ مجموعه مقالات تکمیلی و مرتبط با این آموزش ، در انتهای همین مقاله قرار گرفته است

افرادی که قصد دریافت وام خرید منزل مسکونی، در سال ۱۴۰۲ را دارند، می توانند از طریق دو روش، برای دریافت این وام و همچنین، به صورت غیر حضوری نیز می توانند برای ثبت نام مسکن حمایتی، اقدام نمایند. وام خرید منزل مسکونی، هم از طریق مراجعه حضوری و هم به صورت غیر حضوری، قابل دریافت می باشد. بدیهی است که بعضی از بانک ها، فقط به صورت حضوری، خدمات مربوط به دریافت وام را ارائه می کنند؛ اما بعضی از بانک ها از جمله بانک سامان، اقدام به ارائه سامانه ای، به نام سامانه ثبت درخواست تسهیلات کرده اند که افراد می توانند از طریق این سامانه، درخواست خود را برای دریافت وام خرید منزل مسکونی، ثبت نمایند.

در هر صورت، برای دریافت وام خرید مسکن، نیاز است که اشخاص، مدارک لازم را برای دریافت این وام، آماده کنند و از طریق مراجعه حضوری و یا به صورت آنلاین، به بانک ارائه نمایند. در ادامه، شما را با نحوه دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲، در بانک مسکن، آشنا می کنیم. در صورتی که بانک مد نظر شما به روش غیر حضوری، اقدام به ارائه خدمات تسهیلات می کند، شما می توانید مشابه مراحل زیر، درخواست خود را برای دریافت وام ثبت کنید.

افرادی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و تا به حال خانه ای را خریداری نکرده اند، می توانند برای دریافت وام خرید مسکن، از طریق سامانه ثبت نام مسکن اولی ها اقدام نمایند.

راهنمای دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲ در بانک مسکن

در صورتی که قصد ثبت درخواست وام خرید مسکن، در سال ۱۴۰۲، در بانک مسکن را دارید، می توانید به صورت آنلاین، به سامانه درخواست تسهیلات وارد شوید و مراحل مربوط به دریافت این وام را به صورت غیر حضوری، انجام دهید. در این سامانه، امکان ثبت درخواست وام های دیگر بانک مسکن، همانند ثبت نام وام ساخت مسکن نیز وجود دارد.

برای ثبت درخواست تسهیلات در بانک مسکن، ابتدا می بایست وارد سایت بانک مسکن، به نشانی www.bank-maskan.ir، شوید. در مرحله بعدی، سامانه درخواست تسهیلات را انتخاب کنید.

بهتر است بخوانید:  وام بانک مهر ایران (وام ۲۰۰ میلیونی)

حال، گزینه مربوط به درخواست جدید را انتخاب کنید و قوانین موجودی که به شما نمایش داده می شود را مطالعه نموده و به مرحله بعد هدایت شوید.

حال، شماره تلفن همراه خود را در قسمت مشخص شده وارد نموده و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. دقت داشته باشید که شماره تلفن همراه شما باید در دسترس و روشن باشد.

حال در این مرحله، یک پیامک اعتبار سنجی، از سوی بانک، برای شما ارسال می شود که می بایست آن را در قسمت مشخص شده وارد نموده و سپس، بر روی گزینه احراز هویت کلیک کنید.

حال، شما به سامانه درخواست تسهیلات وارد شده اید و می توانید تک تک مراحل مربوط به ثبت درخواست وام خرید مسکن را انجام دهید. دقت داشته باشید که قبل از آغاز مراحل مربوط به ثبت نام، نوع وام و محل وام خود را به دقت مشخص کنید. برای وام خرید مسکن، می بایست مطابق با تصویر زیر، تیک مربوط به این وام را فعال نمایید.

همچنین، شما می توانید بر اساس شرایطی که دارید، هر یک از محل های مشخص شده را برای دریافت وام انتخاب نمایید. به طور مثال، اگر می خواهید از اوراق گواهی حق تقدم وام دریافت کنید، تیک مربوط به آن را فعال نمایید.

مراحل بعدی، مربوط به ثبت درخواست وام خرید مسکن، در بانک مسکن با ثبت اطلاعات فردی، اطلاعات ملکی، اطلاعات مربوط به وثیقه و غیره انجام می شود.

افرادی که قصد دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سایت ثبت نام آن، به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir، برای ثبت نام این وام، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران، به لینک زیر مراجعه کنید.

میزان اقساط وام خرید مسکن ۱۴۰۲

وام خرید مسکن، در هر یک از بانک های کشور مبلغ مشخصی دارد و همچنین، سود و مدت زمان بازپرداخت هر یک از این وام ها، با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین، جدول اقساط وام خرید منزل مسکونی، در هر یک از بانک های کشور، متفاوت است؛ چرا که میزان سود و مدت زمان بازپرداخت وام خرید منزل مسکونی، به طور مستقیم، بر روی جدول اقساط وام اثر می گذارد.

افراد، پس از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، می توانند نتایج نهضت ملی مسکن را از طریق سایت saman.mrud.ir، مشاهده نمایند.

میزان بازپرداخت وام خرید مسکن ۱۴۰۲ در جدول اقساط بانک مسکن

سود و مدت زمان باز پرداخت تسهیلات خرید مسکن، به صورت مستقیم، با جدول اقساط این وام، ارتباط دارد. در ادامه، در رابطه با میزان پرداخت اقساط ماهانه جهت نحوه دریافت وام خرید مسکن بانک مسکن، برای متقاضیان دریافت آن، توضیحات لازم ارائه شده است.

بهتر است بخوانید:  وام مسکن با سپرده‌گذاری یا خرید اوراق

میزان جدول اقساط وام خرید مسکن ۱۴۰۲، در بانک مسکن، همانند سال گذشته، بستگی به این دارد که افراد، از کدام یک از محل های ارائه دهنده وام، این وام را دریافت می کنند. در سال ۱۴۰۲ هم، بیشترین مبلغی که توسط بانک مسکن برای خرید منزل مسکونی اعطا خواهد شد، وامی است که از محل اوراق حق تقدم، به اشخاص دارای شرایط داده می شود.

حداکثر مبلغی که فرد در سال۱۴۰۲، می تواند از محل اوراق حق تقدم دریافت کند، ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود. این وام، از طریق دو روش، با نرخ سود ۱۷.۵ درصد و ۱۶ درصد، قابل پرداخت است. مدت زمان بازپرداخت وام دارای سود ۱۷.۵ درصد، ۱۲ سال و مدت زمان بازپرداخت وام دارای سود ۱۶ درصد، ۱۵ می باشد.

میزان اقساط ماهانه وام خرید مسکن در جدول اقساط با بازپرداخت ۱۲ ساله :

برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی ( شهر تهران ) حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، برای وام ۸۰ میلیون تومانی ( کلان شهر ها و شهر های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت ) حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای وام ۶۰ میلیون تومانی ( برای سایر شهر ها ) حدود ۱ میلیون تومان است.

میزان اقساط ماهانه وام خرید مسکن در جدول اقساط با بازپرداخت ۱۵ ساله :

برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی ( شهر تهران ) حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برای وام ۸۰ میلیون تومانی ( کلان شهر ها و شهر های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت ) حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای وام ۶۰ میلیون تومانی ( برای سایر شهر ها ) حدود ۹۰۰ هزار تومان است.

افراد متقاضی شرکت کننده در طرح نهضت ملی مسکن، با توجه به مبلغ تسهیلات می توانند از میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن مطلع شوند.

میزان بازپرداخت وام خرید مسکن ۱۴۰۲ در جدول اقساط بانک ملی

با توجه به ارتباط مستقیم مدت زمان باز پرداخت و سود تسهیلات خرید مسکن، با جدول اقساط این وام، در ادامه، در رابطه با میزان اقساط ماهانه برای نحوه دریافت وام خرید مسکن بانک ملی، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

میزان کل وام خرید مسکن، در بانک ملی ۱۴۰۲، برای هر فرد حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان است و می توان این وام را به مدت ۱۲۰ ماه، یعنی ۱۰ سال پرداخت نمود. سود وام خرید منزل مسکونی، بانک ملی، ۱۷ درصد می باشد که می توان در اقساط ماهانه و در مدت زمان ۱۲۰ ماه، با این سود، این وام را به بانک پرداخت نمود. با توجه به این اطلاعات، اقساطی که افراد باید به صورت ماهانه، برای این وام پرداخت کنند، حدود ۱ میلیون تومان می باشد.

بهتر است بخوانید:  شرایط دریافت وام سهام عدالت

افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن، ثبت نام کرده اند، نیز می توانند برای پیگیری نهضت ملی مسکن، از طریق سایت saman.mrud.ir، اقدام نمایند.

میزان بازپرداخت وام خرید مسکن ۱۴۰۲ در جدول اقساط بانک سامان

در جدول اقساط تسهیلات خرید منزل مسکونی، زمان باز پرداخت این وام و همچنین، سود آن نیز تاثیر گذار می باشند. در ادامه، در رابطه با میزان اقساط ماهانه برای نحوه دریافت وام خرید مسکن بانک سامان، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

میزان کل وام خرید مسکن ۱۴۰۲، بانک سامان، ۷۵۰ میلیون تومان تعیین شد و این وام، با سود ۱۸ درصد به افراد واجد شرایط، تعلق خواهد گرفت. مدت زمان بازپرداخت وام خرید منزل مسکونی بانک سامان، ۵ سال، معادل ۶۰ ماه است. بنابراین، در صورتی که فرد، حداکثر مبلغ وام، یعنی ۷۵۰ میلیون تومان را از بانک سامان دریافت کند، می بایست به مدت ۶۰ ماه و هر ماه، به میزان ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قسط بپردازد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت وام خرید مسکن​ در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. همچنین، کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوق تجاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه دریافت وام خرید مسکن پاسخ دهند.

سوالات متداول

۱- نحوه دریافت وام خرید مسکن به چه صورت می باشد؟

نحوه دریافت وام خرید مسکن به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت درخواست تسهیلات بانک های مختلف می باشد که در متن مقاله نیز توضیحات لازم آورده شده است.

۲- برای دریافت وام خرید مسکن چه شرایطی نیاز است؟

یکی از شرایط دریافت وام خرید مسکن این است که متقاضی بالای ۱۸ سال سن داشته باشد که در متن مقاله نیز دیگر شرایط لازم توضیح داده شده است.

۳- میزان مبلغ وام خرید مسکن چه مقدار می باشد؟

میزان مبلغ وام خرید مسکن در هر یک از بانک های ارائه دهنده تسهیلات خرید منزل مسکونی متفاوت است که در متن مقاله نیز توضیحات لازم آورده شده است.
 
 

این مقاله در بخشهای تفکیک شده منتشر شده است.جهت مطالعه ادامه مقاله ، از بخشهای زیر دیدن کنید:

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه