مبلغ وام خرید مسکن ۱۴۰۲

9 آذر 1402
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه

ا توجه به اینکه قیمت خرید مسکن، از سال های گذشته، تا کنون، بسیار افزایش داشته است، بدیهی است که میزان مبلغ وام خرید مسکن، در سال ۱۴۰۲ نیز افزایش قیمت داشته باشد. میزان مبلغ وام خرید مسکن، در سال قبل، به طور مشخص، از سوی بانک مرکزی اعلام شده است؛ اما ممکن است که در بعضی از بانک ها، میزان وام خرید مسکن، با همدیگر متفاوت باشد.

لینکِ مجموعه مقالات تکمیلی و مرتبط با این آموزش ، در انتهای همین مقاله قرار گرفته است

افرادی که متقاضی وام، برای اجاره مسکن هستند و برای دریافت آن ثبت نام کرده اند، نیز می توانند برای پیگیری وام ودیعه مسکن، از طریق سایت saman.mrud.ir، اقدام نمایند.

البته، لازم است که بدانید قرار بوده است که تمامی بانک ها، اقدام به ارائه تسهیلات خرید منزل مسکونی، به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان کنند؛ اما در حال حاضر، بانک مسکن و بانک ملی، از این قانون تبعیت نمی کنند و سقف تسهیلات به مراتب کمتری را به مشمولان دریافت این وام ارائه می کنند. به همین دلیل، برای تسهیل خرید منزل مسکونی، سه بانک ملی، مسکن و بانک سامان، اقدام به ارائه وام خرید منزل مسکونی می کنند، میزان مبلغ این وام را در این بانک ها بررسی می کنیم.

میزان وام خرید مسکن ۱۴۰۲ در بانک مسکن

میزان مبلغ وام خرید مسکن، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شد؛ بانک مسکن، این وام را به صورت غیر حضوری، در اختیار متقاضیان، قرار می دهد. در ادامه، در رابطه با میزان مبلغ وام خرید مسکن ۱۴۰۲ بانک مسکن، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

سقف تسهیلات بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یک :

سقف تسهیلات بانک مسکن، به صورت انفرادی، در شهر تهران، ۴۰۰ میلیون تومان، سقف تسهیلات خرید مسکن، به صورت انفرادی، در مراکز استان ها و شهر های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت، ۳۲۰ میلیون تومان و در سایر شهر ها، ۲۴۰ میلیون تومان است.

سقف تسهیلات از صندوق پس انداز مسکن : سقف تسهیلات خرید مسکن ۱۴۰۲، از صندوق پس انداز مسکن، ۲۰ میلیون تومان بود که به میزان ۸۰ درصد از ملک ارزش گذاری شده تعلق می گیرد.

سقف تسهیلات بانک مسکن از اوراق ممتاز : سقف تسهیلات بانک مسکن، به صورت انفرادی، در شهر تهران، ۴۰۰ میلیون تومان، سقف تسهیلات خرید مسکن، به صورت انفرادی، در مراکز استان ها و شهر های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت، ۳۲۰ میلیون تومان و در سایر شهر ها، ۲۴۰ میلیون تومان است.

توجه : میزان وام خرید مسکن، در بانک مسکن، بستگی به ارزش ملک دارد، همچنین، در صورتی که قدمت ملک، زیر ۲۵ سال باشد، این وام، با سقف تسهیلات ذکر شده به افراد، تعلق می گیرد. در صورتی که قدمت ملک، بالای ۲۵ سال و حداکثر ۳۰ سال بوده، سقف تسهیلات خرید مسکن، تغییر پیدا می کند و کم می شود.

بهتر است بخوانید:  چه مواردی معامله ملکی را برهم میزند؟

میزان وام خرید مسکن ۱۴۰۲ در بانک ملی

با توجه به اعلام بانک مرکزی ایران در سال گذشته، مبنی بر اعلام میزان مبلغ وام خرید مسکن، به تمامی بانک های عامل، بانک ملی نیز به ارائه تسهیلات خرید مسکن، به مشتریان خود، پرداخت که در ادامه، در رابطه با میزان مبلغ وام خرید مسکن بانک ملی در سال گذشته، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

سقف تسهیلات خرید مسکن، در بانک ملی، ۱۶۰ میلیون تومان است.

افراد دارای شرایط، می توانند در کنار این وام، وام جعاله مسکن بانک ملی به مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان را نیز دریافت نمایند.

افراد، بهتر است پیش از انجام معاملات برای خرید و یا فروش مسکن خود، به موارد کلاهبرداری در خرید و فروش مسکن، توجه ویژه ای داشته باشند.

میزان وام خرید مسکن ۱۴۰۲ در بانک سامان

بانک سامان، بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سقف مبلغ وام خرید مسکن را برای متقاضیان دریافت این وام، در نظر گرفت. در ادامه، در رابطه با میزان مبلغ وام خرید منزل مسکونی بانک سامان، در سال ۱۴۰۲، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

وام خرید منزل مسکونی، بانک سامان، حداکثر مبلغی بوده که از سوی بانک مرکزی، اعلام شده است.

سقف تسهیلات خرید مسکن، از سوی بانک سامان، ۷۵۰ میلیون تومان است. (این مبلغ وام، برای کلان شهر ها می باشد.)

سقف تسهیلات خرید مسکن، در شهر های کوچک، از سوی بانک سامان، ۵۰۰ میلیون تومان است.

این وام به میزان ۵۰ درصد از کل مبلغ خرید مسکن، به افراد واجد شرایط ۱۴۰۲، تعلق می گیرد.

میزان مبلغ وام اجاره مسکن ۱۴۰۲، برای متقاضیان دریافت این وام جهت پرداخت اجاره مسکن، از سوی بانک مرکزی، در کلانشهر ها و همچنین، سایر شهر های دیگر، مشخص می گردد.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، مربوط به سال گذشته بوده و به محض اعلام برای سال ۱۴۰۲، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

میزان سپرده مورد نیاز جهت دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲

همانطور که در این مقاله هم به آن اشاره کردیم، در سال ۱۴۰۲ نیز همانند سال گذشته، بانک های مختلفی، اقدام به ارائه وام خرید مسکن می کنند که هر کدام از این بانک ها، شرایط خاصی را برای اشخاص در نظر می گیرند. در بعضی از بانک ها، امکان نحوه دریافت وام خرید مسکن، از محل اوراق حق تقدم وجود دارد و در بعضی از بانک ها، نیاز به سپرده گذاری می باشد.

بهتر است بخوانید:  خارج کردن سند خانه از رهن بانک

افراد متقاضی وام برای مسکن روستایی، می توانند پس از اعلام دولت، برای دریافت وام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ ، از طریق مراجعه حضوری به شعب بانک ها و سایت برخی از بانک ها، همچون بانک مسکن، اقدام نمایند.

میزان سپرده مورد نیاز جهت دریافت وام خرید مسکن، برای آن دسته از طرح هایی که نیاز به سپرده گذاری دارند، مشخص است. همچنین، میزان سپرده مورد نیاز باید در مدت زمان مشخصی در بانک مانده باشد یا به اصطلاح دارای زمان خواب مشخصی باشند.

میزان سپرده مورد نیاز جهت دریافت وام خرید منزل مسکونی ۱۴۰۲​ در بانک مسکن

جهت دریافت وام خرید مسکن، برای هریک از طرح های تسهیلاتی، میزان سپرده گذاری، مشخص می باشد. در ادامه، در رابطه با میزان سپرده مورد نیاز برای دریافت وام خرید منزل مسکونی بانک مسکن، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

افراد متقاضی، پس از ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن، می توانند از طریق سایت saman.mrud.ir، لیست قبول شدگان طرح اقدام ملی مسکن را مشاهده نمایند.

میزان سپرده مورد نیاز، جهت دریافت وام خرید منزل مسکونی، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم: برای دریافت وام خرید منزل مسکونی، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم، نیاز است که اشخاص، حتما در بانک مسکن، حساب باز کرده باشند.

این وام، به افرادی تعلق می گیرد که تاریخ باز کردن حساب آن ها، قبل از ۸ آذر ماه دو سال گذشته باشد. میزان سپرده مورد نیاز برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی، ۱۳.۵ میلیون تومان، میزان سپرده مورد نیاز برای دریافت وام ۶۰ میلیون تومانی، ۱۰ میلیون تومان و میزان سپرده مورد نیاز برای دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی، ۶.۷ میلیون تومان است. حداقل مدت زمان سپرده گذاری، سه سال می باشد.

میزان سپرده مورد نیاز، جهت دریافت وام خرید منزل مسکونی، از صندوق پس انداز مسکن: افرادی که قصد دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی وام خرید منزل مسکونی، از صندوق پس انداز مسکن را دارند، باید حداقل به مدت یک سال تا حداکثر دو سال، سپرده گذاری داشته باشند و حداقل میزان سپرده گذاری، ۲.۹ میلیون تومان باشد.

میزان سپرده مورد نیاز، جهت دریافت وام خرید منزل مسکونی از اوراق ممتاز: دریافت وام خرید منزل مسکونی از محل اوراق ممتاز، نیاز به سپرده گذاری نیست و افراد، می توانستند با خرید اوراق ممتاز از سازمان بورس، اقدام به دریافت وام خرید منزل مسکونی نمایند.

افراد متقاضی، برای شرکت در طرح مسکن ملی، می توانند، با داشتن شرایط و مدارک لازم، برای ثبت نام طرح مسکن ملی اقدام نمایند.

بهتر است بخوانید:  در کدام شهرها مسکن ارزان پیدا کنیم؟

میزان سپرده مورد نیاز جهت دریافت وام خرید منزل مسکونی ۱۴۰۲ در بانک ملی

متقاضیان دریافت وام خرید مسکن، می بایست در رابطه با میزان سپرده گذاری، برای دریافت این وام، مطلع باشند. در ادامه، در رابطه با میزان سپرده مورد نیاز برای نحوه دریافت وام خرید مسکن بانک ملی، برای متقاضیان این وام، توضیحات لازم ارائه شده است.

میزان سپرده مورد نیاز، جهت دریافت وام خرید منزل مسکونی، از بانک ملی، بسته به طرح های مختلفی که در این بانک قرار داده شده اند، متفاوت است. البته بهتر است که بگوییم، میزان سپرده مورد نیاز در هر یک از طرح ها مشخص، اما مدت زمان خواب سپرده، متفاوت می باشد.

میزان سپرده مورد نیاز، برای دریافت وام خرید منزل مسکونی از بانک ملی، ۱۶ میلیون تومان است و در یکی از طرح ها این مبلغ باید به مدت یک ماه و در یکی از طرح ها، این مبلغ باید به مدت سه ماه در حساب بماند تا افراد شرایط لازم را برای دریافت وام خرید منزل مسکونی داشته باشند.

افرادی که فاقد مسکن می باشند، می توانند جهت شرکت در طرح مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن، از طریق سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن، اقدام نمایند.

میزان سپرده مورد نیاز جهت دریافت وام خرید منزل مسکونی ۱۴۰۲ در بانک سامان

میزان سپرده گذاری، برای دریافت تسهیلات خرید منزل مسکونی، برای افراد متقاضی، مشخص می باشد. در ادامه، در رابطه با میزان سپرده مورد نیاز برای نحوه دریافت وام خرید مسکن بانک سامان، برای متقاضیان دریافت این تسهیلات در سال ۱۴۰۲، توضیحات لازم ارائه شده است.

افرادی که قصد دریافت ۷۵۰ میلیون تومان وام از بانک سامان را دارند، می بایست که حتما در بانک سامان، دارای حساب قرض الحسنه باشند. فرد متقاضی وام خرید منزل مسکونی، می بایست به مدت ۳ تا ۶ ماه، میانگین حساب داشته باشد. همچنین، در نظر داشته باشید که به میزان ۱۵ درصد از مبلغ کل وام، نزد بانک مسدود خواهد شد.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، مربوط به سال گذشته بوده و به محض اعلام برای سال ۱۴۰۲، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

این مقاله در بخشهای تفکیک شده منتشر شده است.جهت مطالعه ادامه مقاله ، از بخشهای زیر دیدن کنید:

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه