ویژه: شرایط دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲

9 آذر 1402
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه

خرید مسکن، با توجه به بالا رفتن قیمت خانه ها، بسیار سخت شده است. به طوری که در حال حاضر، بسیاری از جوانان و خانواده ها، بدون دریافت وام و تسهیلات، قادر به خرید یک مسکن و منزل مسکونی نیستند. به همین دلیل، وام خرید مسکن، از جمله وام هایی است که توسط برخی از بانک های کشور، به مردم عرضه می شود.

لینکِ مجموعه مقالات تکمیلی و مرتبط با این آموزش ، در انتهای همین مقاله قرار گرفته است

البته، لازم به ذکر است، برای نحوه دریافت وام خرید مسکن، لازم است که اشخاص، دارای یک سری شرایط باشند. همچنین، می بایست، با توجه به قوانین تعیین شده از سوی بانک ها، جهت دریافت این وام، مدارک لازم را تهیه نموده و سپس، برای اخذ این تسهیلات، به بانک مورد نظر مراجعه نمایند.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد تسهیلات خرید مسکن، در ادامه، در رابطه با شرایط و نحوه دریافت وام خرید مسکن در سال ۱۴۰۲، مدارک لازم جهت دریافت این وام، میزان مبلغ وام، میزان سپرده مورد نیاز و همچنین، جدول اقساط آن، مطالبی آورده شده است.

شرایط دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲

خرید مسکن، در شرایطی که هزینه های بسیار زیادی، به خانواده ها تحمیل می شود، یکی از سخت ترین اقدامات زندگی برای افراد، می باشد. به همین دلیل، افراد زیادی، به دنبال اطلاع از نحوه دریافت وام خرید مسکن و یا خرید و فروش وام مسکن از طریق انتقال امتیاز آن، می باشند، تا بتوانند خانه مد نظر خودشان را خریداری کنند. برای دریافت تسهیلات خرید مسکن۱۴۰۲​، نیاز است که اشخاص، دارای یک سری شرایط باشند تا بتوانند تسهیلات را دریافت کنند، در غیر این صورت، امکان دریافت وام خرید مسکن را نخواهد داشت.

در حال حاضر، بانک های دولتی و خصوصی مختلفی، وجود دارند که اقدام به ارائه وام خرید خودرو و وام خرید مسکن، می کنند که هر کدام از این بانک ها، شرایط خاصی را برای دریافت این وام، در نظر گرفته اند؛ اما به طور کلی، برای دریافت وام خرید منزل مسکونی، نیاز است که اشخاص، دارای شرایط زیر باشند:

افرادی که قصد دریافت وام خرید منزل مسکونی را دارند، باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند.

آن دسته از افرادی که قصد دریافت تسهیلات خرید منزل مسکونی، از هر یک از بانک های ارائه دهنده این وام را دارند، نباید هیچ گونه سابقه چک برگشتی، در هیچ یک از بانک های کشور داشته باشند.

در صورتی که فردی، بدهی بانکی داشته باشد، امکان دریافت وام، برای وی، وجود نخواهد داشت.

برای دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲​، همانند سال گذشته، در برخی از بانک ها، نیاز به باز کردن حساب سپرده گذاری خواهد بود و در برخی دیگر، می توان با خرید اوراق ممتاز، وام خرید منزل مسکونی را دریافت نمود.

درآمد فرد متقاضی، می بایست مطابق با مبلغ جدول اقساط وامی باشد که قرار است پرداخت کند. معمولا بانک ها، برای تعیین حداکثر مبلغ وام، درآمد افراد را استعلام و در نظر می گیرند.

 

شرایط دریافت تسهیلات خرید مسکن ۱۴۰۲ از بانک مسکن

بهتر است بخوانید:  شرایط و راهنمای دریافت وام مسکن جوانان

جهت دریافت تسهیلات خرید منزل مسکونی، بانک مسکن، این وام را به صورت غیر حضوری، به مشتریان خود، ارائه می کند. بنابراین، افراد متقاضی، می توانند با توجه به شروط لازم و همچنین، دریافت فرم ج مسکن ملی، جهت دریافت وام خرید مسکن، از طریق این بانک اقدام نمایند. در ادامه، در رابطه با شرایط وام خرید مسکن بانک مسکن، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

افرادی که قصد دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲ را دارند، می توانند پس از اعلام دولت، همانند سال گذشته از یکی از بانک های مطرح کشور، به نام بانک سامان، این وام را دریافت نمایند. تسهیلات خرید مسکن، از طریق روش های گوناگونی، به افراد دارای شرایط داده می شود. به طور مثال، در بعضی از طرح های بانک مسکن، نیاز به سپرده گذاری و در بعضی دیگر، نیاز به خرید اوراق ممتاز می باشد.

در صورتی که افراد، می خواهند حداکثر وام خرید منزل مسکونی را دریافت کنند، باید ملک آن ها، بیش از ۲۵ سال، قدمت نداشته باشد. در صورتی که ملک، بیش از ۲۵ سال و تا حداکثر ۳۰ سال، قدمت داشته باشد، سقف تسهیلات، کاهش پیدا می کند.

برای دریافت وام خرید منزل مسکونی، از محل اوراق ممتاز، امکان خرید اوراق حق تقدم، به میزان قیمت نصف وام، برای افراد وجود دارد.

برای دریافت وام خرید منزل مسکونی، از محل های دیگر، لازم است که افراد، حساب مشخصی را در بانک، باز کرده باشند.

متقاضیان دریافت وام خرید منزل مسکونی، نباید سابقه چک برگشتی و یا بدهی سررسید شده، در سیستم و نظام بانکی کشور داشته باشند.

شرایط دریافت تسهیلات خرید مسکن ۱۴۰۲ از بانک ملی

جهت اخذ وام خرید مسکن، بانک ملی، این وام را به صورت غیر حضوری، به متقاضیان، ارائه خواهد کرد. بنابراین، افراد متقاضی، می توانند با توجه به شروط لازم، نحوه دریافت وام خرید مسکن، از طریق این بانک اقدام نمایند. در ادامه، در رابطه با شرایط وام خرید مسکن بانک ملی، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

برای دریافت تسهیلات خرید مسکن از بانک ملی، نیاز است که حتما افراد، حساب مشخصی را در بانک ملی، باز کرده باشند.

افراد متقاضی دریافت وام خرید منزل مسکونی، نباید دارای سابقه چک برگشتی باشند.

به افرادی که دارای بدهی به بانک می باشند، وام خرید مسکن تعلق نخواهد گرفت.

درآمد افراد، برای دریافت وام خرید منزل مسکونی از بانک ملی استعلام گرفته می شود.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، مربوط به سال گذشته بوده و به محض اعلام برای سال ۱۴۰۲، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

بهتر است بخوانید:  وام بلاعوض

شرایط دریافت تسهیلات خرید مسکن ۱۴۰۲ از بانک سامان

برای دریافت وام خرید مسکن، بانک سامان، این تسهیلات را به صورت آنلاین، در اختیار متقاضیان، قرار خواهد گرفت. بنابراین، افراد متقاضی، می توانند با توجه به شروط لازم، جهت نحوه دریافت وام خرید مسکن، از طریق این بانک اقدام نمایند. در ادامه، در رابطه با شرایط وام خرید مسکن بانک سامان، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

برای دریافت وام خرید منزل مسکونی، از بانک سامان، ملک مورد نظر، ارزش گذاری می شود.

حداکثر به میزان ۵۰ درصد از ارزش ملک، امکان دریافت وام، برای اشخاص وجود دارد.

مبلغ بازپرداخت، بر اساس توان فرد دریافت کننده وام، تعیین می شود.

اشخاصی که می خواهند این وام را دریافت کنند، می بایست بالای ۱۸ سال سن داشته باشند.

به افرادی که دارای سابقه چک برگشتی در سیستم بانکی کشور می باشند، وام تعلق نخواهد گرفت.

ملک خریداری شده تا پایان پرداخت تسهیلات، در رهن بانک قرار خواهد گرفت.

ملک خریداری شده، باید ۶ دانگ، به راحتی قابل خرید و فروش، بلامعارض، ارزنده و غیره باشد.

افرادی که قصد دریافت انواع دیگر وام، برای خرید مسکن مورد نظر خود را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه loan.bank-maskan.ir، برای بهره مندی از تسهیلات جعاله بانک مسکن، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت وام جعاله بانک مسکن، به لینک زیر مراجعه کنید.

شرایط گرفتن وام مسکن با سند خانه سال ۱۴۰۲

 جهت دریافت تسهیلات خرید مسکن با سند خانه در سال ۱۴۰۲، نیاز است که متقاضیان، دارای یک سری شرایط باشند تا بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند، در غیر این صورت، امکان دریافت وام خرید مسکن، با سند خانه، برای اشخاصی که دارای شرایط لازم برای دریافت این وام نباشند، وجود نخواهد داشت. در ادامه، در رابطه با شرایط گرفتن وام مسکن با سند خانه، توضیحات لازم آورده شده است.

افراد متقاضی ثبت نام در سامانه مسکن اولی ها می بایست ابتدا، شرایط ثبت نام مسکن اولی ها را مطالعه نمایند.

ارائه سند رسمی املاک معامله شده و ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی و یا دفترخانه ها به بانک مسکن، به عنوان ضمانت ملکی برای دریافت وام مسکن، مورد قبول خواهد بود.

اسناد عادی و یا همان مبایعه نامه های نوشته شده در بنگاه های معاملات ملکی، از رسمیت و سندیت کافی، برای ارائه به عنوان وثیقه ملکی معتبر، در زمان دریافت وام مسکن، به رسمیت شناخته نخواهند شد.

متقاضیان دریافت وام خرید مسکن، با سند خانه، در صورتی که از سایر شرایط مورد نظر، سند رسمی را در دست نداشتند، می توانند در ابتدا، نسبت به تشکیل پرونده، برای بهره مندی از وام خرید مسکن، در شرایط دیگر مانند خانه اولی ها و یا اقدام به دریافت وام از طریق اوراق حق تقدم، به شعب بانک مسکن، مراجعه نموده و سپس، برای سپرده گذاری یا خرید اوراق اقدام نمایند، اما در زمان دریافت وام مسکن، می بایست ضمانت نامه معتبر ملکی یا همان سند خانه را در اختیار شعبه بانک قرار دهند.

بهتر است بخوانید:  مالیات سود سپرده بانکی

شرایط وام مسکن زوجین بدون سپرده

برای دریافت تسهیلات مسکن زوجین بدون سپرده، نیاز است که افراد متقاضی، از شرایط لازم، برخوردار باشند تا بتوانند این تسهیلات را از بانک مورد نظر خود، دریافت نمایند. در ادامه، در رابطه با شرایط وام مسکن زوجین بدون سپرده، برای متقاضیان دریافت این تسهیلات مسکن، توضیحات لازم آورده شده است.

افراد متقاضی، برای شرکت در طرح ثبت نام خانه اولی ها، می توانند، با داشتن شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها اقدام نمایند.

میزان وام مسکن، به ترتیب برای استان بزرگ تهران و مرکز آن و شهر های بزرگ و دیگر شهر ها نیز برای زوجین، ۱۰۰، ۸۰ و ۶۰ میلیون تومان است. در صورتی زوجین، می توانند تسهیلات مسکن بدون سپرده داشته باشند که سقف وام اوراق را دریافت نمایند و اگر میزان وام دریافت شده از محل اوراق، از میزان سقف ذکر شده در هر شهر، پایین تر باشد، زوجین، نمی توانند از این سپرده استفاده کنند.

سود تسهیلات مسکن زوجین بدون سپرده، ۱۸ درصد خواهد بود.

مدت زمانی که برای بازپرداخت تسهیلات مسکن ۱۴۰۲ زوجین، بدون سپرده، در نظر گرفته شده، به مدت ۵ سال و با  اقساط ماهانه هر فقره تسهیلات ده میلیون تومانی برای هر زوج، حدودا مبلغ ۲۵۴ هزار تومان است.

وام تسهیلات مسکن زوجین بدون سپرده، به هر کدام از زوجین به صورت جدا پرداخت خواهد شد.

ارزش ملک خریداری شده، می بایست تنها ۲۰ درصد از مبلغ خود وام بیشتر باشد.

زوجین درخواست دهنده وام، می بایست دارای حساب پس اندازی با سپرده ای به میزان نصف مبلغ دریافتی تسهیلات مورد نظر در بانک، باشند.

لازم به ذکر است در سال ۱۴۰۲ نیز، برای دریافت تسهیلات مسکن زوجین بدون سپرده، معرفی یک ضامن معتبر، با دارا بودن فیش حقوقی و درآمد ماهانه به صورت سه برابر مبلغ قسط وام، از مهم ترین شرایط دریافت این وام خواهد بود.

افرادی که قصد ثبت نام در طرح مسکن ملی در سال ۱۴۰۲ را دارند، می بایست شرایط لازم برای ثبت نام در این طرح را داشته باشند.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، مربوط به سال گذشته بوده و به محض اعلام برای سال ۱۴۰۲، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

این مقاله در بخشهای تفکیک شده منتشر شده است.جهت مطالعه ادامه مقاله ، از بخشهای زیر دیدن کنید:

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه