سرمایه گذاری چیست؟ + انواع روش های سرمایه گذاری

31 تیر 1401
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه

همه ما در طول زندگی مشغول تلاش و کوشش هستیم تا بتوانیم آسایش و رفاه بیشتری برای خود و اعضای خانواده فراهم کنیم. احتمالا در ذهنتان می‌پرسید چطور و چگونه؟ باید بگوییم برای اینکه بتوانید سطح زندگیتان را ارتقا دهید، لازم است مقوله پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را موضوعی جدی به شمار آورید و تلاشتان را برای افزایش درآمد و سرمایه، دو برابر کنید.

ما در این مطلب برای شما معنا و مفهوم سرمایه‌گذاری را مشخص کرده‌ایم تا هم بدانید سرمایه‌ گذاری چیست و هم با انتخاب بهترین روش در میان انواع روش های سرمایه گذاری، وضعیت مالی و معیشتی خود را بهبود بخشید. پس این مطلب را از دست ندهید.

سرمایه گذاری چیست؟

حالا وقت آن است که بدانید معنا و مفهوم سرمایه گذاری چیست. سرمایه‌گذاری به معنای تبدیل منابع مالی به چندین دارایی و بهره‌مندی از منافع آن در آینده است. در واقع شما می‌توانید منابع مالی خود را در دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید و در نهایت با رشد و توسعه آن منابع مالی، سرمایه خود را چند برابر کنید. پس برای اینکه از مزایای سرمایه‌گذاری در آینده نه‌چندان دور بهره‌مند شوید، با ما همراه باشید تا روش‌ های سرمایه گذاری را بشناسید و روشی را که از همه برایتان بهتر است انتخاب کنید. ضمن اینکه می‌خواهیم شما را با مبحث جذاب «مقایسه چندین روش مختلف سرمایه‌گذاری» هم آشنا کنیم. پس برای اینکه بدانید بهترین سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰ کدام روش بوده است و اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید، به مطلب روش های سرمایه گذاری در مجله مسکن رضا مراجعه کنید و با دید باز تری به خواندن ادامه این مطلب ادامه دهید.

انواع روش های سرمایه گذاری کدام‌اند؟

افزایش سرمایه روش‌های متفاوتی دارد که لازم است بعد از آشنایی با مقوله سرمایه گذاری چیست، آن‌ روش‌ها را بشناسید و با درنظر گرفتن میزان نقدینگی خود، میزان ریسک‌پذیری، میزان صبوری و … روشی را که از همه برایتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید. پس به هیچ عنوان فرصت را از دست ندهید و سرمایه‌گذاری امروز را به فردا نیندازید. چون در راستای سرمایه‌گذاری می‌توانید تا حدی تورم را مهار کنید و با چشم‌پوشی از سرمایه امروزتان، آینده بهتری بسازید. با معرفی پرطرفدارترین روش‌های سرمایه گذاری، همراهمان باشید.

بهتر است بخوانید:  همه چیز در مورد: ارز مسافرتی

 

خرید طلا و سکه

سرمایه‌گذاری با خرید طلا و سکه یکی از روش‌هایی است که با اندوخته نسبتا کم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با منابع مالی مد نظرتان، هر مقدار که می‌توانید طلا و سکه بخرید و زمانی که با بحران اقتصادی مواجه می‌شوید، آن طلا و سکه را تبدیل به وجه نقد کنید. اگر این روش را محبوب می‌دانید و تمایل به خرید طلا دارید، بهتر است طلای کم اجرت بخرید تا زمان فروش آن ضرری متحمل نشوید؛ چون وقتی شما می‌خواهید طلای خود را بفروشید، درصد سود، اجرت و مالیاتی که موقع خرید پرداخت کرده‌اید، از آن کسر می‌شود.

 

خرید ملک و زمین

یکی از معضلاتی که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری روی ملک و زمین کار نسبتا سختی باشد، گرانی بیش از حد آن است. ضمن اینکه به سرمایه هنگفتی برای خرید ملک نیاز دارید. البته اگر منابع مالی شما محدود نیست و در فراهم کردن هزینه مسکن مشکلی ندارید، خرید ملک بهترین روش سرمایه‌گذاری برایتان محسوب می‌شود. چون یک تیر و دو نشان است؛ هم قیمت مسکن دائما در حال افزایش است و سرمایه شما رشد و توسعه پیدا می‌کند، هم می‌توانید در ملک خود ساکن شوید و از پرداخت اجاره‌‌بها دوری کنید. حتی اگر بودجه‌ شما به خرید یک زمین یا خانه مناسب برای زندگی نمیرسد، فقط به چشم سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنید و با هر اندازه و موقعیتی هم که بود، پیشنهاد می‌ٰکنیم ملک یا زمین مورد نظر را بخرید. ناگفته نماند که در همین حین، می‌توانید از انواع وام مسکن هم استفاده کنید تا هم کمبود بودجه خود را جبران کنید، هم صاحب‌خانه شوید و هم بعد از چند سال شاهد رشد چشم‌گیر سرمایه خود باشید.

 

بهتر است بخوانید:  شرایط دریافت وام با طلا

سرمایه‌گذاری در بورس

مهم‌ترین اصل در سرمایه‌گذاری این است که بی‌گدار به آب نزنید و با تحقیق و بررسی میزان دارایی خود را افزایش دهید. یکی از این روش های سرمایه گذاری، خرید سهام بورسی است. زمانی که ترجیح می‌دهید پول خود را به بازار بورس تزریق کنید، باید حواستان باشد حتما از تجربه افراد حاذق در این حوزه استفاده کنید و بدون علم وارد این بازار نشوید. برای آنکه بدانید بهترین راه سرمایه‌گذاری در بورس چیست و کامل با مقوله بورس آشنا شوید، وارد مطلب سرمایه گذاری در بورس شوید و در همین راستا، علم و آگاهی خود را افزایش دهید. 

 

خرید ارزهای دیجیتال

یکی از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری، ورود به دنیای رمز ارزها و خرید آن‌هاست. ارز دیجیتال نوعی پول الکترونیک است که بر پایه اینترنت و در بستر کیف پول دیجیتال  معامله می‌شود. از آنجایی که این نوع از سرمایه‌‌گذاری، علم و آگاهی زیادی می‌خواهد، بهتر است از چم و خم آن کامل مطلع شوید و در این حیطه اطلاعات زیادی کسب کنید. پس ابتدا مفصل درباره دنیای رمز ارزها مطالعه کنید، بعد در میان انواع روش های سرمایه گذاری، خرید رمز ارز را انتخاب کنید. ضمنا اگر تا این لحظه هیچ‌کدام از روش‌های فوق برایتان کاربردی نداشته است، نگران نباشید! دو روش دیگر باقی مانده است که بررسی کرده‌ایم.

 

خرید دلار و یورو

یکی از پرنوسان‌ترین روش های سرمایه گذاری، خرید ارزهایی مثل دلار و یورو است. چون عوامل زیادی مثل: روابط بین‌الملل، تحریم‌های خارجی، واردات و صادرات و… در این روش دخیل و موثر است. همچنین خرید و نگهداری مقدار زیادی از این ارزها در کشور تخلف محسوب می‌شود و ممکن است برایتان دردسرساز شود. اگر فرد ریسک‌پذیری نیستید و این روش را کاربردی و مناسب نمی‌دانید، ناامید نشوید؛ چون ما در بخش بعدی برایتان از روش بدون دردسر و کم‌ریسک صحبت کرده‌ایم. شما می‌توانید به‌راحتی از آن روش استفاده کنید و دارایی خود را افزایش دهید.

بهتر است بخوانید:  مشاور مالی کیست + وظایف

 

دریافت وام‌های بانکی

در میان انواع روش های سرمایه گذاری، دریافت وام‌های بانکی تقریبا کم‌ریسک‌ترین روش محسوب می‌شود. چرا که شما با دریافت وام و پرداخت اقساط، می‌توانید سرمایه خود را رشد و توسعه دهید و عوامل خارجی تاثیری در سلسله مراتب دریافت وام ندارد. البته اینجا هم مشکلی که وجود دارد این است که پولتان در بانک خوابانده می‌شود و بعد از پایان اقساط و دریافت مقدار پول بلوکه شده از بانک، ارزش اندوخته شما کم شده است. ضمن اینکه دردسر چک و ضامن هم معضلی است که شما با آن دست و پنجه نرم می‌کنید. در این مرحله بهتر است با انواع وام‌های بانکی، سود و شرایط آن‌ها آشنا شوید تا هم اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید، هم بتوانید از تمام طرح‌ها و تسهیلاتی که بانک‌ها رونمایی و اعطا می‌کنند، مطلع شوید. در نهایت ما برایتان از تسهیلاتی خواهیم گفت که به‌راحتی می‌تواند نیاز شما را پوشش دهد و به نوعی باعث افزایش سرمایه شما شود.

شما از کدام روش سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اید و می‌کنید؟ کدام روش به‌صرفه‌تر است؟ ممنون می‌شویم نظر خود را با در کامنت‌های این مطلب با سایرین به‌اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه