وام فرزند آوری در سال ۱۴۰۱

29 تیر 1401
۰ دیدگاه
وام فرزند آوری
زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

پدر و مادر شدن با چالش‌های فراوانی همراه است و شاید بزرگ‌ترین چالش، تأمین هزینه‌های زایمان، خرید سیسمونی و مایحتاج ضروری مادر و کودک است. بسیاری از خانواده‌ها با توجه به افزایش قیمت‌ها ممکن است برای تأمین بودجه این هزینه‌ها دچار مشکل شوند.

اگر قرار است که به‌زودی پدر یا مادر شوید، ثبت‌نام وام فرزند آوری می‌تواند ایده خوبی برای تأمین هزینه‌های جانبی باشد. برای آشنایی با جزئیات و نحوه ثبت‌نام این وام، تا پایان این مطلب با مجله مسکن رضا همراه باشید.

وام فرزند آوری چیست؟

یکی از تسهیلات جدید بانک‌های کشور، ارائه وام بابت فرزندآوری است. این وام از سال گذشته به تسهیلات بانکی اضافه شد و همچنان در سال ۱۴۰۱ این وام به خانواده‌هایی که از ۱۴۰۰ تا به امروز صاحب فرزند شده‌اند هم داده می‌شود. این وام از تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد محسوب می‌شود و به‌منظور حمایت از خانواده و افزایش جمعیت ارائه شده است.

نکته: اگر وارد صفحه وام ازدواج در مجله مسکن رضا شوید، با نحوه دریافت این وام آشنا خواهید شد. وام ازدواج هم یکی از تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به‌منظور کمک به تشکیل خانواده است. بسته به سن عروس و داماد، سقف این وام نفری ۱۵۰ میلیون تومان است.
 

شرایط دریافت وام فرزند آوری چیست؟

اگر نرخ باروری شهرستان محل تولد نوزاد یا پدر او بالای ۲/۵ درصد نباشد، هر خانواده برای کودک تازه متولدشده خود می‌تواند برای دریافت تسهیلات اقدام کند. برای دریافت وام فرزند آوری باید تاریخ تولد کودک از اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد باشد. مدت زمان ثبت‌نام این وام، حداکثر دو سال بعد از تاریخ تولد نوزاد است. این وام تنها یک‌بار به هر فرزند تعلق می‌گیرد و مبلغ آن هم به فرزند چندم بودن بستگی دارد. با یک ضامن معتبر و ارائه سفته می‌توانید برای دریافت این وام اقدام کنید. سود بازپرداخت وام فرزند آوری ۴ درصد است و برای دریافت آن نیازی به داشتن سپرده قبلی در بانک نیست. اولین قسط بازپرداخت وام، ۶ ماه بعد از زمان دریافت آن است و اگر پیش از تمام شدن اقساط وام اول، خانواده صاحب فرزند دیگری شوند، می‌توانند باز هم درخواست وام دهند.

بهتر است بخوانید:  راهنمای انتقال وام مسکن به شهرستان

اگر شما فرزندی دارید که دوره کودکی یا نوجوانی خود را می‌گذراند، احتمالاً به غیر از برطرف کردن نیازهای اولیه، نگران آینده او هم هستید. برای کاهش استرس خود از آینده فرزندتان، می‌توانید یک حساب مسکن مخصوص جوانان به‌نام او باز کنید. برای آن‌که از شرایط و تسهیلات این حساب بیشتر بدانید، وارد صفحه وام مسکن برای جوانان در مجله لندو شوید. وام مسکن جوانان هم از دیگر کمک‌هزینه‌های مؤثر برای حمایت از خانواده است و بازپرداخت آن سود پایینی دارد.

میزان مبلغ وام بر اساس تعداد فرزندان

به اولین کودک متولدشده در هر خانواده، مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام فرزند آوری با اقساط ۳۶ ماهه تعلق خواهد گرفت. میزان این مبلغ برای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان با اقساط ۴۸ ماهه، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان با اقساط ۶۰ ماهه، فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان با اقساط ۷۲ ماهه و فرزند پنجم ۱۰۰ میلیون تومان با اقساط ۸۴ ماهه خواهد بود. در واقع مبلغ این تسهیلات در هر بار تولد فرزند جدید، ۲۰ میلیون تومان بیشتر نسبت به مبلغ وام قبلی است و  تا تولد فرزند پنجم به همین صورت محاسبه می‌شود. وام فرزندان دو قلو برای هریک مجزا است و مبلغ آن با توجه به نوبت تولد محاسبه می‌شود. در واقع به نوزاد اول ۲۰ میلیون تومان و به نوزاد دوم ۴۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

بهتر است بخوانید:  همه چیز در مورد: سَند شورایی

اگر قصد دارید که به‌زودی بچه‌دار شوید، احتمالاً این روزها به دنبال خرید سیسمونی و انواع لوازم کودک هستید. اگر وام فرزندآوری جوابگوی هزینه‌های شما نیست، پیشنهاد می‌کنیم که وارد صفحه وام بدون ضامن در مجله مسکن رضا شوید.

نحوه ثبت‌نام وام فرزند آوری

برای ثبت‌نام وام فرزند آوری در مرحله اول باید وارد سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری شوید. بعد از کلیک روی لینک سایت، باید گزینه سبزرنگ «سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» کلیک کنید. در صفحه بعدی گزینه «ثبت‌نام جدید» را از منوی سمت راست انتخاب کنید و مشخصات فرزندتان را در فرم بازشده تکمیل کنید. بعد از تکمیل نهایی اطلاعات، سامانه یک رهگیری ۱۰ رقمی در اختیارتان قرار می‌دهد. این کد را برای پیگیری‌های بعدی و تعیین شعبه بانک، حتماً در جایی یادداشت کنید. حداکثر ۱۲ روز کاری پس از ثبت‌نام باید به همراه مدارک خود به شعبه مورد نظر مراجعه کنید. اطلاعات واردشده بعد از گذشت این زمان و عدم مراجعه متقاضی از روی سامانه حذف خواهد شد.

نکته: اگر بعد از دریافت کد رهگیری و اتمام ثبت‌نام، متوجه نادرست وارد کردن اطلاعات شدید، می‌توانید با مراجعه مجدد به سامانه تسهیلات، آن را ویرایش کنید. پس انتخاب گزینه سبزرنگ «سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» و رفتن به صفحه بعد، با کلیک روی گزینه «ویرایش ثبت‌نام قبلی» از منوی سمت راست می‌توانید اطلاعات را اصلاح کنید.

چه مدارکی برای تقاضای وام نیاز است؟

  •       کارت ملی و شناسنامه پدر و مادر
  •       مشخصات شناسنامه کودک
  •       آدرس و کد پستی محل سکونت خانواده
  •       کپی شناسنامه و کارت ملی والدین
  •       کپی تمام صفحه‌های شناسنامه نوزاد
  •       کپی شناسنامه و کارت ملی ضامن
  •       یک برگه سفته جهت ضمانت
بهتر است بخوانید:  راهنمای دریافت وام لوازم خانگی

 

وضعیت وام خود را پیگیری کنید

بعد از ثبت‌نام در سایت می‌توانید با کمک کد رهگیری ۱۰ رقمی وضعیت درخواست‌تان را پیگیری کنید. این کد بعد از ثبت‌نام در مرحله نهایی نمایش داده می‌شود. همچنین این کد به شماره موبایل متقاضی که در سایت وارد شده است هم پیامک می‌شود.

برای پیگیری وضعیت وام خود باید وارد سامانه ارائه تسهیلات شوید و مجدد روی گزینه سبزرنگ «سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» کلیک کنید. در منوی راست صفحه بازشده، گزینه «مشاهده وضعیت» را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید کد رهگیری، کد ملی پدر، شماره ملی فرزند و کد امنیتی را وارد و سپس گزینه «مشاهده وضعیت» را کلیک کنید. در صورتی که کد رهگیری خودتان را فراموش کردید، می‌توانید از منوی سمت راست، گزینه «بازیابی و چاپ کد رهگیری» را انتخاب کنید تا بعد از تکمیل مشخصات خواسته‌شده بتوانید کد رهگیری را مجدد ببینید.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه