وام جعاله + راهنما و شرایط دریافت

12 مرداد 1401
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

وام جعاله یکی از تسهیلات بانکی است که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تکمیل ساختمان نیمه‌کاره از آن استفاده کنید. بنابراین اگر خانه شما فرسوده است و نیاز به انواع تعمیرات خانه مثل نقاشی، کاشی‌کاری، لوله‌کشی و… دارد، حتماً این مطلب از مجله مسکن رضا را تا انتها بخوانید. در این مطلب از چندوچون وام جعاله مسکن برایتان خواهیم گفت.

آشنایی با وام جعاله مسکن

وام جعاله مسکن در واقع همان وام تعمیرات خانه قدیمی یا تکمیل خانه‌های در حال ساخت است که تعدادی از بانک‌ها آن را ارائه می‌دهند، اما بانک مسکن روی این تسهیلات تمرکز بیشتری دارد. وام جعاله تعمیر به کسانی تعلق می‌گیرد که قصد بازسازی منزل خود را دارند. این بازسای می‌تواند شامل تعمیر سیستم لوله‌کشی و فاضلاب، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، کاشی‌کاری، نقاشی، پشت بام و… باشد.

وام جعاله تکمیل، همان‌طور که از نامش پیداست، به‌منظور تکمیل یک بنای در حال ساخت داده می‌شود. به دلیل نوسان قیمت ممکن است که سرمایه‌گذار در حین ساخت‌وساز با کمبود بودجه روبه‌رو شود و نتواند هزینه کارهای کوچک، اما تکمیلی ساختمان را بپردازد. در چنین مواقعی وام جعاله تکمیل بسیار کارآمد خواهد بود.

شرایط دریافت وام جعاله چیست؟

ثبت‌نام و دریافت وام تعمیر مسکن در هر بانک، مثل سایر وام‌ها مستلزم یک سری مدارک و شرایط است. اگر وارد صفحه مقایسه وام های بانکی در مجله مسکن رضا شوید، می‌توانید در مورد شرایط درخواست انواع وام‌های بانکی بیشتر بدانید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان درخواست باید به آن توجه کنید، تسویه کامل تسهیلات جعاله قبلی است. در واقع اگر قبلاً وام تعمیر مسکن دریافت کرده‌اید، اما هنوز اقساط آن باقی مانده است، نمی‌توانید برای وام جدید درخواست دهید. دریافت این وام نیاز به معرفی ضامن دارد و این ضامن هرگز نباید بدهی بانکی یا چک برگشتی داشته باشد. بعد از تأیید درخواست، کارشناس باید خانه مورد نیاز تعمیرات را بررسی کند.ناگفته نماند که سند مالکیت خانه مورد نظر باید به نام متقاضی‌دهنده باشد.

بهتر است بخوانید:  اهمیت استعلام پروانه ساختمان

یادتان باشد: برای درخواست وام جعاله جدید، نه تنها از بانکی که قصد درخواست دارید، بلکه در هیچ بانک دیگری هم نباید وام تسویه‌نشده داشته باشید.
نکته‌ای که باید بدانید: هزینه فرآیند کارشناسی را متقاضی وام باید پرداخت کند و به عهده بانم نیست. 
حتما بخوانید:  وام مسکن جوانان چقدر است؟ شرایط و مدارک مورد نیاز آن چیست؟

مدارک کلی برای دریافت تسهیلات جعاله بانکی

  •       سند مالکیت خانه به همراه کپی تمام صفحات؛
  •       اصل و تصویر کپی مدرک پایین کار ساختمان؛
  •       کارت ملی و شناسنامه تمامی مالکان ساختمان با کپی همه صفحات؛
  •       کارت ملی و شناسنامه ضامن معرفی‌شده با کپی همه صفحات؛
  •       فیش حقوقی یا جواز کسب وام‌گیرنده؛
  •       مدارک مربوط به پایان خدمت یا معافیت متقاضی؛ 

 

نحوه ثبت‌نام وام جعاله در بانک مسکن

در حال حاضر ثبت‌نام وام جعاله مسکن به صورت آنلاین است. درخواست این تسهیلات در سال‌های گذشته به صورت حضوری بود و افراد مجبور بودند زمان قابل توجهی را در ترافیک و خیابان و صف‌های شعبه‌های مختلف بانک مسکن تلف می‌کردند. اما در حال حاضر می‌توانید بدون مراجعه به شعبه درخواست‌تان را ثبت کنید. برای انجام این کار باید وارد سامانه ثبت‌نام وام جعاله بانک مسکن شوید و تمام مرحله ثبت درخواست را تکمیل کنید.

بهتر است بخوانید:  انواع وام بانک مسکن و شرایط آن (سال ۱۴۰۱)

بعد از وارد شدن به سامانه باید روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید تا مراحل احراز هویت شما و ارائه تعهدات جاری شروع شود. بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل، به تب «اطلاعات تسهیلات» وارد می‌شوید. در این صفحه باید گزینه «جعاله تعمیر مسکن» را انتخاب کنید. بعد از گذر این مرحله باید تب‌های دیگر، یعنی اطلاعات هویتی، اطلاعات ملک، اطلاعات وثیقه و تأیید اطلاعات و پرداخت را کامل کنید. بعد از پشت سر گذاشتن همه مراحل، ثبت درخواست را انجام دهید.

مبلغ وام جعاله چقدر است؟

مبلغ وام تعمیر مسکن، به بانکی که انتخاب می‌کنید و میزان درخواست خودتان بستگی دارد. در بیشتر بانک‌ها حداکثر مبلغ این وام ۵۰ میلیون تومان است. البته حداکثر مبلغ وام تعمیر خانه در بانک مسکن از محل اوراق ممتاز ۸۰ میلیون تومان و از محل سپرده‌گذاری حداکثر ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. حداکثر زمان بازپرداخت وام در بانک مسکن ۵ سال است. اگر از محل اوراق ممتاز درخواست وام بانک مسکن را ثبت کنید، سود بازپرداخت ۱۷.۵ درصد و از محل سپرده‌گذاری ۱۱ درصد خواهد بود. بازپرداخت این وام را در بانک مسکن می‌توانید به دور روش پلکانی یا ساده انجام دهید.

بهتر است بخوانید:  عرصه و عیان ملک چیست + ویژگی ها

 

به چه وامی نیاز دارید؟

همان‌طور که گفتیم، تسهیلات جعاله به‌منظور تعمیرات یا تکمیل ساختمان دریافت می‌شود. اما برای خرید خانه هم می‌توانید از بانک مسکن یا دیگر بانک‌ها وام دریافت کنید. تسهیلات مسکن از پرطرفدارترین وام‌های بانکی است. اگر وارد صفحه انواع وام شوید، می‌توانید از شرایط انواع تسهیلات مطلع شوید. وام‌ها برای تأمین کسری بودجه انجام بسیاری از کارها یا خریدها کارآمد خواهند بود.

اگر تجربه دریافت وام تعمیر مسکن را داشته‌اید، می‌توانید از چندوچون آن برای ما بنویسید و به آگاه شدن دیگر کاربران از شرایط این وام کمک کنید.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه