وام ودیعه مسکن | وام مستاجران(سال ۱۴۰۱)

3 تیر 1401
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از معضلات اکثر افراد و خانواه‌ها، فراهم کردن هزینه مورد نیاز برای خرید و یا اجاره مسکن است؛ چون در شهرهای بزرگ قیمت خانه‌ هر روز بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی، اگر از پس خرید مسکن برنمی‌آیید و به فکر اجاره آن هستید، می‌توانید از تسهیلاتی که به مستاجران تعلق می‌گیرد، استفاده کنید.

چرا که به کمک تسهیلات مستاجران، پول پیش بیشتری به صاحب‌خانه می‌دهید و به جای پرداخت اجاره‌بهای سنگین، ماهیانه اقساط وام را می‌پردازید. اگر می‌خواهید از میزان مبلغ، شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن بیشتر بدانید، این مطلب از بلاگ مسکن رضا را از دست ندهید.

مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است؟ 

مبلغ تسهیلات ودیعه در شهرهای مختلف متفاوت است. خوشبختانه امسال هم بودجه بیشتری به آن اختصاص داده شده، چرا که تورم، قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها بیشتر از قبل شده است. مبلغ این تسهیلات در گذشته برای شهر تهران ۵۰ میلیون، کلان‌شهرها مثل مشهد، اصفهان، البرز و… ۳۰ میلیون و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بوده است. اما در حال حاضر سقف این تسهیلات در تهران به ۷۰ میلیون، کلان‌شهرها به ۴۰ میلیون و سایر شهرها به ۲۵ میلیون تومان (در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) رسیده است (از آن‌جایی که تورم در جامعه روند صعودی دارد، نظر شما درباره مبلغ این وام چیست؟ آیا این سقف از وام برای پول پیش خانه کفایت می‌کند؟ ممنون می‌شویم نظر خود را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید). حالا که از سقف این وام مطلع شدید، لازم است شرایط این تسهیلات را به طور کامل بدانید تا اگر واجد شرایط هستید، در مرحله بعد درخواست خود را ثبت کنید.

بهتر است بخوانید:  همه چیز در مورد: خرید و فروش وام

خوب است بدانید که در شرایط فعلی و با وجود قیمت‌های سر به فلک کشیده، علاوه بر تسهیلات ودیعه مسکن، می‌توانید یک وام خرید کالا با شرایط آسان، دریافت کنید و لذت وسایل نو را در منزل جدید تجربه کنید. کافیست همین حالا وارد صفحه وام بدون ضامن شوید، قوانین و شرایط آن را بخوانید و برای خرید کالاهای مورد نیازتان به صورت قسطی، اقدام کنید.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟

از آن‌جایی که افراد زیادی برای دریافت این وام اقدام می‌کنند، لازم است شما واجد شرایط باشید تا میان هزاران متقاضی دریافت وام، پذیرفته‌ شوید. پس باتوجه به اینکه پیش‌نیاز دریافت هر وامی، شرایط مخصوص به آن تسهیلات است، با دقت این شرایط را مطالعه کنید.

  • متقاضی دریافت وام، متاهل و یا سرپرست خانوار باشد؛
  • اجاره‌نامه به صورت رسمی و در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد؛
  • اجاره‌نامه دارای کد رهگیری باشد؛
  • ملکی به نام متقاضی وام نباشید؛
  • متقاضی وام در یک سال گذشته تسهیلات مسکن دریافت نکرده باشد؛

حالا که با شرایط وام کمک ودیعه آشنا شدید و احتمالا با مشکلات اجاره‌نشینی دست و پنجه نرم می‌کنید، حتما دوست دارید با یک دوراندیشی، فرزند یا فرزندانتان را از این معضلات در آینده نجات دهید. همچنین اگر خودتان قشر جوان جامعه هستید، می‌توانید امیدوار باشید که در آینده نزدیک صاحب‌خانه بشوید. پس بهتر است یک‌سر به صفحه وام مسکن برای جوانان در بلاگ مسکن رضا بزنید و از تمام شرایط و قوانین آن مطلع شوید. بدون شک اطلاعات بیشتر در این مورد، به کارتان خواهد آمد. 

بهتر است بخوانید:  وام مسکن با سپرده‌گذاری یا خرید اوراق

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن

باتوجه به مطالب فوق و معرفی تمامی شرایط و ضوابط برای دریافت وام، درصورتی که واجد شرایط هستید باید از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن برای ثبت‌نام اقدام کنید. در مرحله اولیه نیاز به مراجعه حضوری شما به هیچ نهاد و ارگانی نیست. تنها از طریق سامانه مذکور و بارگذاری مدارک شناسایی مستاجر و اجاره‌نامه رسمی، ثبت‌نام انجام می‌شود. بعد از آنکه شرایط و مدارک اولیه، در سامانه بررسی و تایید شد، باید مدارک لازم را به شعب بانک‌های ارائه‌دهنده وام تحویل دهید. این مدارک به شرح زیر است:

  • اصل شناسنامه مستاجر
  • اصل کارت ملی مستاجر
  • اجاره‌نامه رسمی که دارای کد رهگیری باشد
  • گواهی کسر از حقوق مستاجر، سهام عدالت آن و یا مستمری بگیری متقاضی
  • شماره حسابی که یارانه نقدی برای مستاجر، واریز می‌شود
  • درصورتی که مدارک بالا را نداشتید لازم است سفته ارائه دهید

بعد از اینکه با مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ودیعه مسکن آشنا شدید و تسهیلات را دریافت کردید، خالی از لطف نیست که با تسهیلات دیگر هم آشنا شوید و برای کمک هزینه‌های خود از آن‌ها بهره‌مند شوید. یکی از این تسهیلات کاربردی، وام ازدواج است. اگر به تازگی در شُرف ازدواج هستید، می‌توانید تسهیلات بانک‌ها را چاشنی شروع زندگی مشترک خود و هزینه‌های مربوط به آن کنید. این تسهیلات که تقریبا تمام بانک‌‌ها به زوجین ارائه می‌دهند، وام ازدواج است. برای اطلاعات تکمیلی همین حالا به صفحه وام ازدواج در مجله مسکن رضا مراجعه کنید. بعد از آن با افزایش آگاهی خود درباره این تسهیلات بخشی از هزینه‌های شروع زندگی مشترک را پوشش دهید.

از تسهیلات بانک آینده برای خرید وسایل نو در منزل جدید استفاده کنید

علاوه بر وام ودیعه مسکن، شما می‌توانید از تمام وام‌های بانکی برای کمک هزینه زندگی خود استفاده کنید. یکی از تسهیلاتی که فرآیند راحتی برای ثبت درخواست و دریافت دارد، وام ۲۰ میلیون تومانی خرید کالاست. این تسهیلات را بانک آینده ارائه می‌دهد. پس جای نگرانی برای خرید محصولات مورد علاقه شما باقی نمانده است. اگر از لوازم منزل خود خسته شده‌اید و قصد دارید یک سری از وسایل را تعویض کنید، می‌توانید با ورود به سامانه، سری به فروشگاه‌های طرف قرارداد آن بزنید و با انتخاب فروشگاه مورد نظر، کالای مورد نیازتان را بخرید.

بهتر است بخوانید:  محاسبه اقساط وام مسکن
اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه