شرایط دریافت یا خرید فوری وام جانبازی + فیلم

30 مرداد 1401
۴ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه

وام جانبازی همواره یک پیشنهاد جذاب برای افرادی است که می‌خواهند از طریق گرفتن وام، صاحب خانه بشوند. با توجه به اینکه امروزه خرید خانه برای قشر بزرگی از جامعه مشکل شده است، بسیاری از افراد برای خانه دار شدن از وام های مسکن استفاده می‌کنند. در این میان وام های جانبازی از ارزش خاصی در میان متقاضیان برخوردار است. همانند سایر تسهیلات، وام جانبازی نیز دارای نکات قانونی و حقوقی مخصوص به خود است.

در این مقاله قصد داریم برخی از مهم ترین نکات خرید وام جانبازی را برای شما بیان کنیم. اگر قصد خرید وام جانبازی را دارید، توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید. در مسکن رضا می‌توانید بهترین ملک‌هایی با وام، در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و… را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید.

وام مسکن بنیاد شهید

طبق ماده ۳ آیین‌نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران (اصلاح شده)، سقف وام مسکن ایثارگران در شهرهای بالای یک میلیون نفر، ۱۳۰ میلیون تومان، مراکز استان ها ۱۰۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۸۵ میلیون تومان و روستاها ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

شرایط وام جانبازی و وام مسکن ایثارگران

با افزایش قیمت مسکن در کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۵ موظف شده تا از طریق بانک های عامل به افراد واجد شرایط با اولویت‌های درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)، فرزندان جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر و وراث تحت تکفل، جانبازان پنج درصد (۵%) و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان، وام خرید یا ساخت مسکن پرداخت نماید.

زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانک‌های عامل از ابتدای تیر ماه هرسال تا پایان خرداد ماه سال بعد به مدت یکسال و ملاک عمل، تاریخ صدور معرفی نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد. این تسهیلات غیرقابل فروش و انتقال به غیر می‌باشد و در صورت فروش ملک، دریافت‏ کننده تسهیلات باید نسبت به تسویه تسهیلات مذکور و یا انتقال تسهیلات به ملک جایگزین اقدام نماید.

بهتر است بخوانید:  سرمایه گذاری چیست؟ + انواع روش های سرمایه گذاری

برخی از دیگر قوانین و شرایط وام جانبازی

وام های حمایتی غیرجانبازی مانند وام های کارمندی و شرکتی، مسکن مهر، خود مالکی و موارد دیگر، مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شوند. افراد مشمول می‌توانند به صورت مشترک از تمامی تسهیلات برای یک واحد مسکونی استفاده کنند. آن دسته از املاکی که به نام جانباز، وام جانبازی دریافت کرده باشند، مطابق قانون تا تسویه کامل، وام قابل انتقال به غیر نیست. در این خصوص خریدار می‌تواند با عقد قرارداد مبایعه و وکالت فروش بلاعزل از فروشنده (مالک اصلی) ملک را خریداری کرده و یا به فروش برساند.

 


اگر قصد واگذاری وام جانبازی خود را دارید ، اتمینان حاصل کنید که این انتقال به صورت قانونی و با رعایت کامل سلسله مراتب حقوقی و مالی باشد.برای دریافت مشاوره رایگان با موضوع خرید یا فروش وام جانبازی ، کارشناسان ما در “مسکن رضا” آماده ارائه هرگونه مشاوره مالی و حقوقی به شما عزیزان هستند.برای تماس با مشاوران ، کافیست به صفحه “تماس با ما” مراجعه کنید و یا مستقیما تماس بگیرید:

شماره های ثابت دفتر:    ۰۲۱۶۶۰۱۵۶۴۳    –     ۰۲۱۶۶۰۱۲۲۹۷

شماره های همراه:   ۰۹۱۹۳۲۴۲۴۰۱    –   ۰۹۱۹۳۲۴۲۴۰۰


 

وام جانبازی خرید مسکن به افرادی که فاقدِ مسکن یا مسکنِ مناسب باشند و پیش از این از تسهیلات مسکن ایثارگری استفاده نکرده باشند، پرداخت می‌شود. اما جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب هستند، با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند پس از تسویه تسهیلات قبلی مسکن ایثارگری مجدداً از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

نحوه فروش وام بنیاد مسکن

سوال: من یک وام مسکن از طرف بنیاد شهید گرفته‌ام و در حال حاضر قصد فروش آن را دارم. این کار چگونه انجام می‌شود؟

جواب: انجام این کار ممکن است و برای آن راه‌های زیادی مانند درج آگهی در روزنامه‌ها وجود دارد.

خرید وام جانبازی بدون واسطه

ممکن است افرادی که صاحب وام جانبازی هستند، قصد استفاده از آن را نداشته باشند، یکی از راه‌هایی که برای خرید وام جانبازی بدون واسطه وجود دارد، ثبت درخواست در صفحه‌ی «پرسش و پاسخ» مسکن رضا است. البته با توجه به وجود افراد سودجو باید حواستان به افرادی که از این قضیه سواستفاده می‌کنند، باشد.

بهتر است بخوانید:  وام بانک مهر ایران (وام ۲۰۰ میلیونی)

شرایط انتقال سند و واگذاری وام جانبازی

سوال: آیا امکان برداشتن وام جانبازی از سند خانه ای که با آن وام خریداری شده وجود دارد؟ یعنی وام را به سند دیگری انتقال بدهیم و سند خانه مبدا آزاد شود؟

جواب: انتقال وام از یک سند به سند دیگر امکان پذیر هست، شروط آن این است که سند ۶ دانگ ملکی باشد و پروانه بیشتر از ۱۵ سال نباشد، همچنین قیمت ملک جدید نباید کمتر از ملک قبلی باشد! البته بستگی به شرایط داخلی بانک نیز دارد.

سوال: آیا میشه وام جانبازی مسکن شهری را برای شهر دیگر استفاده نمود؟ (مثلا گیرنده وام در شهر ملایر باشد و ملک در شهر همدان)

جواب: خیر. امکان انجام این کار ضعیف و تقریبا ناممکن است چرا که وام در شهر محل سکونت قابلیت انتقال دارد! البته در صورتی که ارزش ملک خریداری شده جدید بیشتر از ملک قبلی باشد، و بانک وام دهنده موافقت کند، ممکن است انجام این کار امکان پذیر باشد.

در نهایت پیشنهاد مسکن رضا، با توجه به تغییرات زیادی که در قانون انجام این کار پیش میاد، اینه که اگر سوالی در این زمینه دارید از دفتر ثبت اسناد و بنیاد شهید استعلام بگیرید و بپرسید.

مشکلات و معایب وام جانبازی

یکی از بزرگترین مشکلات و دغدغه‌ها برای بانک‌ها، وام مسکن جانبازان است. بانک‌ها در تلاش برای ارائه‌ی خدمت مناسب به این عزیزان هستند و برای این کار اولویت دریافت وام مسکن بنیاد شهید و امور جانبازان با فرزندان، والدین و همسران شهدا و جانبازان و آزادگانی است که هنوز این وام را دریافت نکرده‌اند.

یکی از مشکلات پیشِ رو برای گرفتن این وام، تعداد متقاضیان و درخواست‌های زیاد است که به علت محدودیت منابع ممکن است گرفتن وام جانبازی چندین سال طول بکشد. همچنین همانطور که گفتیم این وام غیرقابل فروش و انتقال به غیر است و در صورت فروش ملک، وام‌گیرنده باید نسبت به تسویه‌ی وام خود اقدام کند.

بهتر است بخوانید:  وام ودیعه مسکن | وام مستاجران(سال 1401)

نکات مهم در خرید و فروش وام جانبازی

نکته مهم در این موضوع این است که چنانچه در حین پرداخت اقساط یا بعد از تسویه وام و قبل از انتقال سند، مالک مورد نظر فوت شود لازم است تا طی درخواستی از از دادگاه الزام به سند را بخواهید. البته از وارثین نیز می‌توانید درخواست سند کنید. دقت دارید که تمامی وکالت های فرد با فوت وی ساقط می‌گردد. ضمنا اگر در این مدت صاحب سند به شخصی حقیقی (مثلا کسی که از صاحب سند چک برگشتی دارد) یا حقوقی (مثل سازمان دارایی و غیره) که سند طلبکاری داشته باشند می‌توانند ملکی که شما آن را بصورت وکالتی خریداری کرده‌اید بازداشت و یا توقیف نمایند. امکان به مزایده گذاشتن ملک نیز در این حالت وجود دارد. در صورت بروز چنین حوادث ناگواری شما برای احقاق حق خودتان ملزم به مراجعه به دادگاه‌ها و مسیرهای پر پیچ و خم اداری می‌شوید. بنابراین اگر قصد خرید ملکی با وام جانبازی را دارید، متخصصین مسکن رضا اکیدا به شما توصیه می‌کنند تا به نکات فوق دقت کنید تا کمترین مشکلی برای شما ایجاد نشود.

آموزش تصویری خرید و فروش و شرایط وام جانبازی

در ادامه می‌توانید توضیحات جامعی از شرایط وام جانبازی را در قالب یک ویدئو مشاهده کنید.

نکته: برای مشاهده بهتر تصویر ، ابتدا فیلم را پخش کرده و سپس حالت تمام صفحه را فعال نمایید.

 

کلام آخر

فرایند دشوار و مدت زمان طولانی پرداخت وام بسیاری از ایثارگران عزیز را گله‌مند کرده است که مسئولین بایستی با تمام قوا در پی حل مشکلات این قشر از جامعه باشند. قشری که با گرفتن جانشان در دست از این مرز و بوم دفاع و حفاظت کرده‌اند!

اشتراک گذاری:

۴ دیدگاه

  1. محمد تقی قربانی
    ۲ آبان ۱۴۰۱
    | پاسخ
    | پاسخ

    سلام قیمت فروش وام چهارصدهزار تومانی جانبازی چند است و قیمت خرید چند

    • درود
      منظور شما از وام چهارصد هزار تومانی جانبازی چیست؟ چنین وامی وجود ندارد!
      برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع وام جانبازی و نحوه انتقال آن ، به دسته موضوعات “مقالات مالی و اقتصادی” مراجعه نمایید.

  2. ابراهیم
    ۶ آذر ۱۴۰۱
    | پاسخ
    | پاسخ

    سلام
    آیا اخذ وام خرید مسکن ایثارگران برای املاکی که سند رسمی ندارند وقولنامه ای هستند امکان‌پذیر هست چون خانه های دارای سند قیمت بسیار بالاتری نسبت به املاک قولنامه ای دارند
    مننون

    • سلام و احترام
      با توجه به اینکه اخذ وام ایثارگران در مناطق شهری فقط روی سند ملکی امکانپذیر است ، امکان دریافت روی املاک و مستقلات قولنامه ای امکانپذیر نیست.مگر آنکه منطقه یا محله ای که ملک در آن واقع است به صورت کلی به طور قولنامه ای (قولنامه های سند عادی که توسط شورا،دهیاری،روستایاری و.. تنظیم میشود) که این نوع ملک ها بر اساس استعلام ، امکان دریافت وام ایثارگران را دارند.

ارسال دیدگاه