نکات مهم جهت خرید خانه برای خانواده‌های دارای کودک

10 فروردین 1401
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

اگر فرزندی ندارید انتخاب خانه برای‌تان کمی آسان‌تر است، می‌توانید منزلی کوچک‌تر یا ساده‌تر انتخاب کنید. اما اگر جزو خانواده‌های دارای کودک هستید، بهتر است برای انتخاب خانه و خرید منزل نکاتی مانند اندازه خانه، امنیت کودک، کاربردی بودن، موقعیت مکانی و … را مد نظر قرار دهید تا امنیت بیشتر و محیط بهتری برای سکونت و زندگی خود و خانواده تان تدارک ببینید.

۱. اندازه خانه

اندازه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ملاحظات برای خرید خانه است. فضای تنگ و فشرده کودک را محدود می‌کند و برای سلامت افراد خانه مناسب نیست. محیطی باز با امکان اختصاص یک اتاق شخصی برای کودک، برای تربیت کودک مناسب‌تر است. وقتی در منزل فضاهای باز و تفکیک شده برای انجام امور مختلف در اختیار دارید، راحت‌تر و با آسودگی بیشتری اوقات می‌گذرانید.

 

۲. کاربردی ‌بودن ؛ نکات مهم هنگام خرید خانه برای خانواده‌های دارای کودک

در خرید منزل باید دقت کنید که نیازهای شما برآورده می‌شوند یا خیر، به عنوان مثال به این نکات توجه کنید:

  • خانه به اندازه‌ی کافی پریز برق دارد؟
  • جایی برای ماشین لباسشویی یا فضای لازم برای صرف غذا با سایر اعضای خانواده دارد؟
  • تعداد و اندازه‌ی کمدها و انباری و حیاط مناسب است؟
بهتر است بخوانید:  تاثیر لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر بازار مسکن

ببینید انتظارات شما برای داشتن فضاهای مختلف برآورده می‌شود یا خیر. باید فضاهای لازم برای زندگی راحتی که در نظر دارید در خانه خود بیابید. این نکته را نیز فراموش نکنید که کودک شما همانطور که بزرگ‌تر می‌شود به فضای بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد.

 

۳. امنیت

وقتی کودکی در خانواده دارید، امنیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. علاوه بر امنیت منطقه باید به داخل منزل و نکاتی از قبیل تیز نبودن لبه دیوارها، پیشخوان آشپزخانه، استخر و پریزهای برق و موارد دیگر نیز توجه کنید. محوطه و منطقه‌ی قرار گرفتن خانه نیز باید از نظر ترافیک، خطرات مختلف، آلودگی‌های گوناگون، فاصله تا مراکز امدادی و بیمارستان و غیره بررسی شود.

باید به دنبال محیطی امن و عاری از خطر در داخل و خارج از محیط خانه باشید. امنیت داخل خانه نیز به اندازه‌ی امنیت موقعیت مکانی خانه اهمیت دارد. ساختار خانه نباید به گونه‌ای باشد که کودک در معرض خطر قرار بگیرد. به تیز بودن دکورها در طراحی خانه، قرنیز دیوارها یا عدم امکان نظارت بر کودک هنگام کار در آشپزخانه و مواردی از این دست توجه کنید.

بهتر است بخوانید:  نکات مهم جهت خرید خانه‌ نوساز

 

۴.موقعیت مکانی ؛ نکات مهم هنگام خرید خانه برای خانواده‌های دارای کودک

حتی اگر مسأله امنیت محیطی حل بشود باید دقت کنید منزلی انتخاب کنید که به مراکز آموزشی و مدارس نزدیک باشد. چون دیر یا زود کودک شما به مدرسه می‌رود. دسترسی به مراکز تفریحی، پارک‌ها، مراکز خرید، سوپرمارکت و غیره را در نظر بگیرید. ببینید در میان همسایه‌ها و ساکنین امکان دوست پیدا کردن برای فرزندتان وجود دارد یا خیر.
خانه‌ای که انتخاب می کنید باید به مراکز خرید، تفریحی، آموزشی، انواع کلاس‌های لازم برای کودکان، مهدکودک و سایر مراکز مورد نیاز زندگی خانوادگی نزدیک باشد و اگر نزدیک نیست، امکان دسترسی به این مکان‌ها و مراکز از طریق وسایل نقلیه‌ی عمومی برای شما فراهم باشد. در صورت تمایل به استفاده از وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی نیز دسترسی به راه‌های تردد اصلی را در نظر بگیرید.

منبع: کیلید مگ

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه