شرایط دریافت وام با طلا

19 تیر 1401
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

دریافت وام با طلا در گروه وام‌های بدون ضامن قرار می‌گیرد. چون برای دریافت این وام می‌توانید از سرمایه طلایی خود به‌عنوان ضمانت استفاده کنید. بسیاری از ما مقداری طلای زینتی در خانه داریم که فقط در زمان جشن‌ها از آن استفاده می‌کنیم. درحالی‌که می‌توانید از این اندوخته طلایی برای دریافت وام هم استفاده کنید تا بدون معرفی ضامن، مبلغی را که می‌خواهید دریافت کنید.

در ادامه این مطلب از مجله مسکن رضا از چگونگی دریافت این نوع وام خواهیم گفت.

دریافت وام با طلا چگونه است؟

اگر به دنبال وام بدون ضامن و فوری هستید، می‌توانید روش دریافت وام با طلا را امتحان کنید. در این روش باید اندوخته طلایی خود را در بانک به امانت بگذارید. این اندوخته در واقع نوعی ضمانت محسوب می‌شوند تا بدون معرفی شخص ضامن به بانک، بتوانید وامتان را دریافت کنید. از آن‌جایی‌که در این روش درگیر پیدا کردن ضامن نمی‌شوید، در زمانتان صرفه‌جویی می‌شود. بنابراین می‌توانید بدون دردسر در زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر تسهیلات بانکی با کمک طلا وام بگیرید. اگر وارد صفحه مقایسه وام های بانکی در سایت مسکن رضا شوید، دید بهتری نسبت به تمایز یا نقاط مشترک انواع تسهیلات پیدا می‌کنید. در این مطلب علاوه بر تفاوت بازه زمانی درخواست تا دریافت وام، به سایر ویژگی‌های انواع وام اشاره شده است.

مزیت‌های وام با طلا

این وام شما را چندان درگیر فرآیندهای زمان‌بر اداری و بانکی نمی‌کند و راحت‌تر به هدف‌تان می‌رسید. از مزیت‌های دیگر این وام، استفاده مالی از طلاهایی است که قصد فروش آن‌ها را ندارید و بلااستفاده در خانه مانده است. اگر فرصت کمی برای فراهم کردن بودجه دارید، وام با طلا یکی از بهترین پیشنهادها است و این تسهیلات در گروه وام‌های فوری قرار می‌گیرد.

بهتر است بخوانید:  شرایط وام مسکن یکم

برای دریافت وام با طلا از بانک کارگشایی به چه چیزهایی نیاز است؟

برای درخواست وام با طلا، همان‌طور که از نام آن مشخص است، به مقداری طلا به‌عنوان وثیقه نیاز دارید. مقدار این طلا به میزان وام درخواستی شما بستگی دارد. ۳۰ گرم طلا، حداقل مقدار طلای مورد نیاز برای دریافت کمترین مبلغ وام از بانک کارگشایی است. مدارک شناسایی اصلی مثل شناسنامه و کارت ملی هم بدون شک باید در زمان درخواست همراه داشته باشید. در ضمن، میان مدارکی که به بانک ارائه می‌دهید، حتماً فاکتور خرید طلایتان را هم قرار دهید.

نکته‌ای که باید بدانید: دریافت وام با طلا معمولاً با وثیقه طلاهای تزئینی امکان‌پذیر است و نباید از سکه‌های طلا به‌عنوان ضامن استفاده کنید.

شرایط ترهین طلا در بانک کارگشایی و نحوه بازپرداخت آن

طرح وام با طلا در اصلاح بانکی با عنوان «ترهین طلا» شناخته می‌شود و تعدادی از بانک‌ها از جمله بانک کارگشایی این طرح را اجرا می‌کنند. بانک کارگشایی یکی از اصلی‌ترین مراکز برای ارائه وام با طلا است و در زمان دریافت وام دو انتخاب در اختیار مشتری قرار می‌دهد. در بانک کارگشایی شما می‌توانید با وثیقه‌ ۱۰۰ گرمی از طلا برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنید. زمان بازپرداخت وام به صورت ماهانه نیست و باید آن را سر موعد یک‌ساله به صورت یک‌جا پرداخت کنید. در صورتی که در موعد یک‌ساله پرداخت نکنید، درصدی به‌عنوان جریمه دیرکرد به حساب شما اضافه می‌شود.

بهتر است بخوانید:  شرایط دریافت وام سهام عدالت

سود بازپرداخت وام طلا چقدر است؟

سود وام قرض‌الحسنه بانک کارگشایی ۴ درصد است. البته یادتان باشد که ۷ درصد هم باید به‌عنوان کارمزد به بانک پرداخت کنید. در مجموع سود این وام بسیار کم است و حدود ۲۰۰ هزار تومان باید بیشتر پرداخت کنید. اما سود وام ۲۰ میلیونی جعاله از بانک کارگشایی ۲۰ درصد است. این وام ۲۰ میلیونی نیازی به ضامن ندارد و همان ۱۰۰ گرم طلا برای وثیقه کافیست.

بانک رسالت از دیگر بانک‌های ارائه‌دهنده وام طلا

بانک رسالت یکی از بانک‌هایی است که برای دریافت وام طلا می‌توانید به آن مراجعه کنید. در قدم اول باید طلاهایتان را با خود به بانک ببرید تا مرحله ارزش‌گذاری آن آغاز شود. محاسبه ارزش طلا، می‌توانید به اندازه نرخ روز میزان طلای داده‌شده، با کسر کارمزد وام دریافت کنید. بنابراین شما در این بانک دقیقاً به میزان طلایی که امانت می‌گذارید، وام دریافت می‌کنید و برخلاف بسیاری از بانک‌ها نیازی به وثیقه گذاشتن طلای بیشتر نیست.

جالب است بدانید که در بانک رسالت علاوه بر طلای زینتی از سکه طلا هم می‌توانید به‌عنوان ضمانت استفاده کنید. از مزیت‌های دیگر بانک رسالت این است که از شما بابت نگهداری طلا هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. بنابراین حتی اگر به وام هم نیازی ندارید، می‌توانید برای اطمینان بیشتر، اندوخته طلای خود را به این بانک بسپارید. به امانت گذاشتن طلا به معنای دریافت سود یا سپرده‌گذاری نیست، اما اگر وارد صفحه سرمایه گذاری با خرید طلا در مجله مسکن رضا شوید، می‌توانید از روش‌های ورود به بازار سود و سرمایه از طریق طلا بیشتر بدانید. طلا به دلیل ارزش ریالی بالا، علاوه بر اکسسوری زینتی، در فرهنگ ایرانی نوعی سرمایه محسوب می‌شود. بسیاری علاقه به اندوخته کردن این فلز با ارزش دارند تا همگام با افزایش نرخ طلا سرمایه‌شان هم بیشتر شود. اما بدون شک آگاهی از روش‌های جدید سرمایه‌گذاری با طلا می‌تواند میزان سود این اندوخته را بیشتر کند.

بهتر است بخوانید:  دریافت وام خرید کالا بانک رفاه + شرایط

وام با طلا یا دیگر وام‌ها؟

در زمانی که متقاضی وام هستید، حتماً پیش از درخواست از شرایط تمامی وام‌ها مطلع شوید تا بتوانید برای مناسب‌ترین و کم‌سودترین آن درخواست دهید. علاوه بر تسهیلات بانکی حتماً شرایط وام‌های سامانه‌های مالی را هم بررسی کنید. بسیاری از این سامانه‌ها شرایط مطلوب‌تری نسبت به وام‌های بانکی دارند. در صفحه انواع وام می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد تسهیلات مختلف به‌دست آورید و بعد برای درخواست وام اقدام کنید.

به نظر شما بهترین نوع وام کدام است و چه شرایطی دارد؟

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه