بهترین محله ها جهت خرید خانه در تهران

16 شهریور 1401
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

تهران به عنوان پایتخت ایران، بزرگترین شهر ایران نیز به شمار میرود. این شهر با ۲۲ منطقه شهری بیشترین تنوع را در ساختمان سازی و بافت شهری دارد. مناطقی در شمال با آب و هوایی خنک و کوهستانی و مناطقی در جنوب که قدیمی تر هستند. خرید آپارتمان در تهران پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد، اما باید گفت در بین «مناطق مختلف تهران» برای خرید آپارتمان، حرف اول و آخر را سلیقه شما میزند!

مثلا ممکن است مشاورین فرمانیه، محدوده خودشان را بهتر بدانند، در حالی که مشاورین بلوار پیروزی هم همین تعاریف را خانه‌های پیروزی بکنند. نمیتوان به طور مطلق منطقه ای را از منطقه دیگر بهتر دانست. به لحاظ قیمتی هم بین این مناطق تفاوت چندانی نیست و بیشتر محدود به نوع بنا و مصالح به کار رفته در آن است. بودجه متقاضیان برای خرید خانه نیز بسیار مهم است. مثلا در فرمانیه هزینه سنگینتری نسبت به قیطریه برای خرید آپارتمان نیاز است.

بهتر است بخوانید:  عمر مفید ساختمان در تهران

با توجه به تمام این موارد خرید خانه در محله‌هایی مثل پاسداران، تهرانپارس، سعادت آباد و نارمک از رونق و محبویت زیادی برخورداره.

بهترین منطقه تهران از لحاظ شهرسازی

به لحاظ شهرسازی منطقه ۲ تهران در بین سایر مناطق پیشتاز است. تنوع ملک در این منطقه بالاتر از سایر مناطق است و متقاضیان می‌توانند خانه با معیارهای خودشان را پیدا کنند. بخش شمیرانات نیز به لحاظ شهرسازی در این سال‌ها پیشرفت زیادی داشته است که به همین دلیل قیمت‌های بالاتری هم دارد. از این حیث فرشته رتبه اول را دارد، محله‌ای خلوت و دنج با ساختمان‌هایی که یکی پس از دیگری سر به آسمان می‌کشند. ولنجک به لحاظ کوهستانی بودن می‌تواند انتخاب ویژه‌ای برای علاقه‌مندان این محیط باشد. یکی از خلوت‌ترین و آرام‌ترین خیابان‌های تهران، گلستان شمالیه است که علاقه‌مندان خاصی را جلب خود کرده است. در منطقه مرزداران خیابان‌های ناهید، سپهر و البرز طرفدار بیشتری دارند. لوکس‌نشین‌ها هم سپهر و البرز را ترجیح می‌دهند که به لحاظ قیمتی با منطقه یک تهران برابری می‌کنند.

چه متراژهایی بیشترین متقاضی را دارند؟

بیشترین متراژها در بین متقاضیان، متراژهای بین ۷۰ تا ۹۰ متر است. در قیطریه با وجود خانواده‌های ۴ نفره، اکثرا به دنبال خانه‌های ۱۳۰متر به بالا با حداقل ۲ یا ۳ خواب هستند. یا در منطقه مرزداران بیشترین آپارتمانی که مورد نظر متقاضیان است متراژهای کمتر از ۱۰۰ متر است. در این میان موارد خاص هم وجود دارند که با مبلغ ۱ میلیارد تومان به دنبال رهن خانه هستند و متراژهای خیلی بالا مد نظر آنهاست!

بهتر است بخوانید:  دریافت وام خرید کالا بانک رفاه + شرایط

حجم معاملات چگونه است؟

منطقه ۱ شامل قیطریه، نیاوران و اندرزگو است و معاملات با حجم قابل‌قبولی در آن انجام می‌شود اما در منطقه ۶ (غرب تهران) معاملات بیشتری انجام می‌شود. دلیل این موضوع را می‌توان وسیع‌بودن منطقه و وجود خانه‌های کلنگی که تخریب شده و آپارتمان‌های جدید به جای آنها بنا شده‌اند دانست. ساخت‌وساز در غرب تهران بیشتر است اما در قیطریه، بافت بسته‌تر است. یعنی خانه‌ها محدود و ظرفیت‌ها تکمیل شده است.

یکی از نکات موثر بر حجم معاملات، سنددار بودن خانه است. به طور کلی واحدهایی که سند ندارند به سختی معامله می‌شوند و مردم سمت این خانه‌ها نمی‌روند. عمده معاملات را آپارتمان‌های سنددار شامل می‌شوند.

جمع‌بندی

به اعتقاد بسیاری از متخصصین حوزه املاک، مناطقی مانند زعفرانیه، الهیه، محمودیه، نیاوران، ولنجک، کامرانیه و اقدسیه جزو بهترین مناطق تهران برای خرید خانه و زندگی است. اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید؛ زعفرانیه و ولنجک می‌توانند مناسب باشند. از ۱ میلیارد تا ۵۰ میلیارد، خانه‌های مناسبی با این ارقام یافت می‌شوند. در حال حاضر بازار مسکن تهران در رکود نسبی به سر می‌برد و می‌توان گفت که علت اصلی این رکود نبود فروشنده است. به دلیل نوسانات قیمتی زیاد و تورم موجود در کشور، عمدتا مالکان منتظر ثبات در بازار هستند و از فروش ملک در این بازار ترس دارند. با توجه به افزایش قیمت‌ها در مناطق مختلف تهران، قدرت خرید کاهش یافته است و عمده معاملات در منطقه یک انجام می‌شود که محل سکونت مرفهین تهران است!

بهتر است بخوانید:  مهمترین دلایل داشتن مشاور املاک
اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه