برخورد صحیح با همسایه بد

18 اردیبهشت 1402
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

با همسایه بد باید چکار کرد؟ موضوع یک روز و دو روز نیست. مسئله یک عمر است. یکی از گرفتاری‌های آپارتمان‌نشینی درگیر شدن با همسایه‌ای است که اصول و قوانین زندگی در آپارتمان را رعایت نمی‌کند و موجب آزرده خاطر شدن ساکنین سایر واحدها می‌شود. وای به حال روزی که آن همسایه بد صاحبخانه هم باشد.

اگر از کارها و رفتارهای نادرست همسایه خود به سطوح آمده‌اید چه راهی پیش پای شما است؟ باید به مدیر ساختمان بگویید؟ باید شخصا مسئله را حل کنید؟ دعوا و جار و جنجال راه بندازید یا حتی سکوت کنید؟ خواندن توصیه‌های زیر به شما در حل این مشکل یاری خواهد کرد.

موضوع را با آرامش با او در میان بگذارید

مهم است در ابتدا مسئله را با آرامش مطرح کنید و به همسایه خود بگویید رفتارش آسایش شما را برهم زده است. گاهی افراد متوجه نیستند کارهای آنها ممکن است دیگران را اذیت کند و با قوانین زندگی در آپارتمان مغایر است، بنابراین اگر همسایه شما منطقی باشد، این شانس را خواهید داشت با گفتگو مشکل را برطرف کنید. همچنین توجه داشته باشید، اگر در ابتدا رفتار تندی داشته باشید، ممکن است همسایه بد شما لج کند و اوضاع بدتر شود.

بهتر است بخوانید:  همه چیز در مورد اجاره یا فروش انباری

رفتارهای نادرست همسایه بد را به مدیر ساختمان اطلاع دهید

اگر با تذکرهای دوستانه و محترمانه شما مشکل حل نشد، مدیر ساختمان را در جریان رفتارهای نادرست همسایه قرار دهید و از او بخواهید تا به همسایه تذکر دهد. در این وضعیت بهتر است خودتان دیگر با آن فرد صحبت نکنید و بگذارید مدیر ساختمان کارها را پیش ببرد و مشکل را حل کند.

اگر با تذکرهای دوستانه و محترمانه شما مشکل حل نشد، مدیر ساختمان را در جریان رفتارهای نادرست همسایه قرار دهید و از او بخواهید تا به همسایه تذکر دهد. در این وضعیت بهتر است خودتان دیگر با آن فرد صحبت نکنید و بگذارید مدیر ساختمان کارها را پیش ببرد و مشکل را حل کند.

 

به صاحبخانه بگویید

اگر تذکرهای چندباره مدیر ساختمان نیز کارساز نبود بهتر است با صاحبخانه خود تماس بگیرید، جریان را توضیح دهید و از او بخواهید با مالک واحد مزاحم تماس بگیرد و به مستاجرش تذکر دهد. معمولا در اینگونه مسائل زور صاحبخانه‌ها بیشتر است و راحت‌تر می‌توانند مشکلات را حل کنند؛ مگر اینکه همسایه مزاحم، خودش صاحبخانه باشد که در این وضعیت کارتان سخت‌ می‏‌شود.

بهتر است بخوانید:  اداره و مدیریت آپارتمان چگونه است؟

با همسایه بد کمی آسان بگیرید و تحمل کنید

اگر مشکل به وجود آمده خیلی آزاردهنده و بزرگ نیست سعی کنید کمی آسان بگیرید و بیخیال باشید. تاریخ پایان قرار داد همسایه مزاحم را از مدیر ساختمان بپرسید، و اگر این تاریخ نزدیک بود، مدتی تحمل کنید تا از آنجا نقل مکان کند. همچنین با همکاری مدیر و سایر ساکنین از صاحبخانه بخواهید تا قرارداد مستاجرش را تمدید نکند و خانه را به اشخاص کم دردسرتری اجاره دهد.

 

از همسایه بد شکایت کنید

شکایت کردن راه‌حلی است که شاید مجبور به استفاده از آن شوید. قانون مدنی و قانون تملک بر آپارتمان‌ها به شما این حق را می‌دهد تا به دلیل مزاحمت و بر هم زدن آسایش از همسایه خود شکایت کنید. در صورتی که قصد شکایت کردن دارید خوب است از مشکلاتی که همسایه بد برایتان به وجود آورده است مدرک جمع کنید و سایر ساکنین ساختمان را برای طرح شکایت با خود همراه نمایید.

به فکر تغییر محل زندگی خود باشید

نقل مکان کردن از ساختمانی که در آن مشکل دارید شما را از دست همسایه بدتان راحت خواهد کرد. اگرچه جابه‌جا شدن و پیدا کردن خانه جدید مشکلات خاص خود را دارد، گاهی داشتن آسایش در زندگی ارزش اسباب کشی زود هنگام را خواهد داشت.

بهتر است بخوانید:  همه چیز در مورد: قوانین شهرسازی

توجه داشته باشید هیچ تضمینی نیست با رفتن به خانه جدید گرفتار همسایه بد نشوید. با این حال می‏‌شود با رعایت نکاتی خانه‌ای پیدا کنید که آرامش بیشتری داشته باشد.

  • در زمان جستجو خانه به دنبال آپارتمان‌های کم جمعیت‌ باشد که تعداد واحدهای کمتری دارند.
  • سعی کنید واحدهایی را انتخاب کنید که در طبقات بالاتر ساختمان واقع شده‌اند.
  • به نقشه، کیفیت ساختمان و اسکلت آن توجه کنید. ساختمان‌هایی که اسکلت فلزی دارند و در هر طبقه چند واحد قرار گرفته است، سر و صدای بیشتری را منتقل می‌کنند.
  • از ساکنین قبلی در مورد آرامش ساختمان و همسایگان واحدی که قرار است در آن زندگی کنید پرس‌و‌جو کنید تا مطمئن شوید بار دیگر گرفتار همسایه بد نخواهید شد.
  • با ساکنین ساختمان از در دوستی وارد شوید و با آنها ارتباط داشته باشید. همسایگانی که صمیمی هستند بیشتر رعایت حال شما را خواهند کرد.
اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه