برای دریافت وام بانکی، کارت پایان خدمت الزامی است؟

16 تیر 1401
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه

دریافت هر نوع وام، شرایط خاص خودش را دارد و به بانک و نوع تسهیلات مورد نظر بستگی دارد. این شرایط گاهی به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود و فراهم کردن آن‌ها برای بعضی از متقاضی‌ها غیرممکن است. یکی از دردسرهای رایج درخواست وام، الزام داشتن کارت پایان خدمت است.

به همین دلیل بسیاری از جوانان، متقاضی دریافت وام بدون پایان خدمت هستند. برای اطلاع از جزئیات دریافت وام بانکی بدون شرط داشتن کارت پایان خدمت، این مطلب از مجله مسکن رضا را از دست ندهید.

دریافت وام بدون پایان خدمت در شعب بانکی

برای دریافت انواع تسهیلات بانکی باید تمامی مدارک هویتی خود را به متصدی بانک ارائه دهید. هر نوع تسهیلات بانکی بسته به طرح ارائه‌شده، مدارک مخصوص به خود را دارد که بعضی از این مدارک از شروط مشترک همه تسهیلات بانک محسوب می‌شوند. برای اطلاع از جزئیات مدارک مورد نیاز برای دریافت هر تسهیلات، می‌توانید مطلب مقایسه وام های بانکی در مجله مسکن رضا را مطالعه کنید. به‌عنوان مثال بعضی از این وام‌ها علاوه بر ضامن به چک هم نیاز دارند؛ بعضی دیگر از وام‌ها هم سند ملکی را به عنوان ضمانت در نظر می‌گیرند. همچنین بعضی ممکن است علاوه بر نامه کسر از حقوق ضامن، گواهی اشتغال به کار متقاضی را هم از شروط اصلی خود قرار دهند. کارت پایان خدمت یا معافیت هم یکی از این مدارک است که آقایان در زمان درخواست دریافت بسیاری از تسهیلات باید به مجموعه مدارک خود ضمیمه کنند.

یک نکته مهم:
بانک مرکزی به‌طور صریح به الزامی بودن ارائه کارت پایان خدمت و معافیت اشاره نکرده است، اما بیشتر شعب بانک‌های کشور داشتن این کارت را در زمان درخواست وام اجباری کرده‌اند. بنابراین برای درخواست وام‌های بانکی حتماً این کارت را به مجموعه مدارک خود ضمیمه کنید.
 

آیا ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت برای دریافت وام ازدواج ضروری است؟

یکی از شک و شبهه‌هایی که برای بسیاری از زوج‌های جوان وجود دارد این است که آیا متقاضیان برای دریافت وام ازدواج به کارت پایان خدمت یا معافیت نیازی دارند یا الزامی در کار نیست؟

بهتر است بخوانید:  سرمایه گذاری چیست؟ + انواع روش های سرمایه گذاری

بسیاری از رسانه‌ها و همین‌طور بعضی از شعب بانکی، داشتن کارت پایان خدمت را برای دریافت وام ازدواج اجباری اعلام کرده‌اند. اما مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در مورد این موضوع صحبت کرده و به تمام شایعات پخش‌شده از طرف بسیاری از رسانه‌ها پایان داده است. طبق گفته این مقام از بانک مرکزی، ادعای الزام داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از طرف بعضی از رسانه‌ها شبیه دروغ سیزده است و واقعیت ندارد! بنابراین طبق این گفته، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، یک وام بدون نیاز به مدرک پایان خدمت محسوب می‌شود و اگر فرد متقاضی هنوز خدمت سربازی نرفته، اما متأهل شده است، باز هم می‌تواند برای دریافت وام ازدواج اقدام کند.

 

برای دریافت وام ازدواج به چه مدارکی نیاز است؟

طبق دستور بانک مرکزی، تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی باید تسهیلات ازدواج را پوشش دهند. بنابراین زوج‌های جوان می‌توانند به هرکدام از بانک‌های کشور مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. مدارک لازم برای دریافت این وام شامل شناسنامه، کارت ملی، مدارک ضامن و از همه مهم‌تر سند ازدواج است. این وام با ۴ درصد کارمزد ارائه می‌شود و میزان مبلغ آن به سن متقاضیان بستگی دارد. اگر وام بدون پایان خدمت دغدغه شما نیست و در حال حاضر کارت معافیت دارید، می‌توانید از دیگر وام‌های بانکی هم استفاده کنید تا در زمان شروع زندگی مشکل مالی کمی داشته باشید. علاوه بر وام ازدواج، تسهیلات رفاهی بانکی دیگری هم وجود دارد که برای شروع زندگی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برای آنکه بیشتر در مورد همه این تسهیلات بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب انواع وام را در مجله مسکن رضا مطالعه کنید.

 

بدون کارت پایان خدمت یا معافیت با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهید بود؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم، دریافت وام بدون پایان خدمت در بسیاری از شعب بانکی کشور ممکن نیست و تنها وام ازدواج بدون ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت ارائه می‌شود. اما معایب نداشتن کارت پایان خدمت، تنها محدود به دریافت وام نمی‌شود و در روند انجام بسیاری از کارهای مهم دیگر هم تأثیرگذار است. به‌عنوان مثال هنوز هم یکی از شروط استخدام در نهادهای دولتی و بعضی از ارگان‌های خصوصی، ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت است. همچنین افرادی که برای گرفتن پروانه کسب اقدام می‌کنند هم باید این مدرک مهم را داشته باشند. حتماً می‌دانید که آقایانی که به سن قانونی رسیده‌اند هم باید در زمان خروج از کشور کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشند.

بهتر است بخوانید:  ضامن بانکی و انواع آن

 

البته با تغییرات جدید بسیاری از افرادی که سربازی نرفته‌اند هم می‌توانند از برخی خدمات کشور استفاده کنند. مثلاً دیگر برای دریافت گواهینامه رانندگی الزامی به مدرک اتمام سربازی نیست و اگر سربازی نرفته‌اید هم می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید. همچنین به نام زدن سند یا انجام بسیاری از معاملات هم بدون داشتن کارت پایان خدمت امکان‌پذیر است. خیلی از کسانی که قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارند هم ممکن است با این سوال روبه‌رو شوند که آیا برای دریافت کد بورسی باید کارت پایان خدمت داشته باشند یا خیر؟! 

جالب است بدانید که برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام و دریافت کد بورسی نیازی به داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت نیست. پس اگر مشتاق شرکت در بورس هستید، اما نگران انجام ندادن خدمت سربازی هستید، می‌توانید برای مشارکت در این نوع سرمایه‌گذاری اقدام کنید. اگر دانستنی‌های کمی در مورد دنیای سهام یا دیگر روش‌های افزایش سرمایه دارید، می‌توانید وارد مطلب انواع سرمایه گذاری در مجله مسکن رضا شوید و اطلاعات خوبی کسب کنید.

 

برای شما که کارت پایان خدمت دارید، اما ضامن ندارید!

در این مطلب مبحث وام بدون پایان خدمت را بررسی کردیم و به تأثیر داشتن این مدرک در زمان استفاده از تسهیلات بانکی و خدمات دولتی مختلف اشاره کردیم. همان‌طور که گفتیم، وام ازدواج تنها تسهیلاتی است که برای دریافت آن به مدرک پایان خدمت یا معافیت نیازی نیست. داشتن کارت پایان خدمت تنها چالش دریافت وام نیست و گاهی بسیاری از متقاضیان با وجود داشتن این مدرک، به دلیل نداشتن ضامن معتبر نمی‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند. بیشتر وام‌های بانکی شما را ملزم به معرفی ضامن معتبر و ارائه چک ضمانت می‌کنند که این شروط می‌تواند به چالش‌هایی زمان‌بر تبدیل شوند. اگر وارد صفحه وام بدون چک در سامانه شوید، می‌توانید به جای چک از سفته برای ضمانت استفاده کنید. همچنین برای دریافت این وام دیگر نیازی به معرفی ضامن نیست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمام مراحل دریافت وام ، حتی امضای قرارداد و خرید سفته هم به صورت آنلاین انجام می‌شود. در ضمن هرجایی از ایران که باشید، می‌توانید برای دریافت این وام ثبت‌نام کنید. وام برای کسانی مناسب است که کارت پایان خدمت دغدغه آن‌ها نیست، اما مشکلات دیگری مثل معرفی ضامن، تهیه چک و… برای خرید اقساطی دارند. اما اگر به دنبال خرید اقساطی بدون ارائه کارت پایان خدمت هستید، ادامه این مطلب می‌تواند شما را راهنمایی کند.

بهتر است بخوانید:  نرخ بازگشت سرمایه در ملک و محاسبه آن

خرید  اقساطی بدون کارت پایان خدمت

هرچند که طبق بررسی‌های ما برای دریافت بیشتر وام‌های بانکی به کارت پایان خدمت نیاز دارید، اما ممکن است که برای استفاده از بعضی طرح‌های بانکی یا سامانه‌های مالی ارائه این مدرک اجباری نباشد. برای اطلاع از جزئیات این طرح‌ها بهتر است که به صورت تماس تلفنی یا مراجعه حضوری در مورد آن‌ها پرس‌وجو کنید. اما در صورتی که موفق نشدید وام بدون پایان خدمت دریافت کنید، باز هم یک پیشنهاد برای شما وجود دارد! این پیشنهاد برای کسانی مناسب است که به قصد خرید کالای قسطی به دنبال دریافت وام هستند. در چنین شرایطی می‌توانید به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که اجناس را به صورت اقساطی هم می‌فروشند. بنابراین می‌توانید به‌طور مستقیم از این مراکز کالای قسطی تهیه کنید. 

اگر شما هم پیشنهادهایی برای دریافت وام بدون پایان خدمت دارید یا قبلاً توانسته‌اید از یک سری وام‌ها بدون ارائه این مدرک استفاده کنید، حتماً برای ما از شرایط این تسهیلات بنویسید و دیگر کاربران را راهنمایی کنید.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه