مشکلات خرید ویلا

17 مهر 1401
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

خرید ویلا در شمال و سکونت در آن از زمان‌های دور برای بسیاری از ایرانی‌ها جذاب بوده و همواره سعی‌شان بر این بوده تا بتوانند یک واحد ویلایی در شمال کشور خریداری نمایند. در این نوشته قصد داریم به مهم‌ترین مشکلات خرید ویلا در شمال بپردازیم تا با آگاهی کامل اقدام به خرید واحدهای ویلایی شمال بکنید.

خرید ویلا در شمال در کنار جذابیت‌های بی‌شمار خود، دغدغه‌ها و مشکلاتی را هم بر سر راه خریداران قرار می‌دهد. مشکلاتی که در صورت عدم توجه کافی خریدار به جزئیات می‌تواند خسارات مادی و غیرمادی متعددی را متوجه او کند. شاید هرکدام از ما وقتی به تصاویر ویلاهای شمال نگاه می‌کنیم یک حس آرامش و نشاط وصف‌ناپذیری در ذهنمان شکل می‌گیرد. اما باید بدانید که خرید ملک و ویلا در شمال به این زیبایی که فکر می‌کنید نیست و لازم است با آگاهی کامل وارد معامله شوید تا ضرر و زیانی متوجه شما نشود.

مشکلات خرید ویلا در شمال

کلاهبرداران محترم! هرجایی که رد پایی از پول و معاملات سنگین باشد، از گزند کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان در امان نمی‌ماند. باتوجه‌ به جذابیت خرید ویلا در شمال کشور و مبلغ بالای این ویلاها، متأسفانه طمع‌کاران زیادی هم در کمین خریداران تازه‌وارد نشسته‌اند تا با وعده‌های توخالی و پوچ بتوانند از طریق نامشروع به کسب درآمد پرداخته و برای خریداران مشکلات مختلف به وجود بیاورند.

بهتر است بخوانید:  راهنمای صفر تا صد خرید ویلا

اگر تاکنون به آگهی‌های خرید ویلا در شمال دقت کرده باشید با مواردی مواجه می‌شوید که با عنوان خرید ویلای ارزان قصد جلب نظر مشتری را دارند. قیمت‌هایی تعجب‌برانگیز و بسیار پایین‌تر از نرخ رایج ویلاهای شمال. اینجاست که باید حواس‌ها را جمع کرد تا این تبلیغات دروغین شما را وسوسه نکند. برخلاف مشاورین املاک رسمی و قابل‌اعتماد که امور مربوط به خریدوفروش ویلا را بر اساس فرایند رسمی و قانونی کشور انجام داده و قیمت‌های واقعی را به خریدار ارائه می‌دهند، افراد سودجو با تبلیغات واهی سعی دارند تا خریداران را فریب دهند.

مشتری به دنبال ویلای ارزان است و مدت زیادی را به جستجو می‌پردازد تا بتواند یک ویلا با قیمت مناسب پیدا کند. سودجویان هم از این مسئله استفاده کرده و خریدار را به‌پای معامله می‌آورند. معامله‌ای که سودش برای فروشنده بوده و ضررش برای خریدار نگون‌بخت!

قرارگیری ویلا در خارج از بافت شهری یا روستایی یکی از دلایل ارزان‌قیمت بودن ویلا به شمار می‌رود. ویلاهایی که به‌صورت غیرمجاز ساخته شده و هر لحظه ممکن است توسط مجریان قانون شناسایی و تخریب شود؛ بنابراین لازم است هنگام خرید ویلا حتماً وضعیت ویلا را از دهیاری یا شهرداری مربوطه استعلام نمایید.

ایمنی پایین ساختمان یکی دیگر از دلایل ارزانی ویلا محسوب می‌شود. ساختمان‌هایی که بدون نظارت مهندسان مورد تأیید ساخته شده و در برابر حوادث طبیعی کاملاً آسیب‌پذیر هستند.

بهتر است بخوانید:  ساخت ویلا در شمال + نمونه قرارداد پیمانکاری

فروختن ویلا به چندین نفر یکی دیگر از شگردهای سودجویان است که از زمان‌های گذشته تا به امروز بارها اتفاق افتاده و باعث شده افراد زیادی سرمایه‌ی خود را به دلیل سهل‌انگاری و عدم مراجعه به مشاورین املاک معتبر، از دست بدهند. هنگام خرید ویلا حتماً به سند ملک دقت کنید و اصالت آن را استعلام نمایید.

شرایط محیطی ویلا موقعیت مکانی ملک یکی دیگر از مشکلات خرید ویلا در شمال به شمار می‌رود.

دسترسی به امکانات رفاهی و ضروری و فاصله تا شهر، جزء مهم‌ترین آیتم‌های خرید ویلا است که هنگام بررسی ویلا باید مدنظر قرار گیرد. یک ویلا ممکن است قیمت مناسبی داشته باشد اما فاصله‌ی زیاد آن با خدمات رفاهی باعث شود تا برای یک خرید کوچک یا انجام امور بانکی ده‌ها کیلومتر را رانندگی کنیم.

مسیر دسترسی به ساحل دریا یکی دیگر از فاکتورهایی است که در هنگام خرید ویلا باید موردتوجه قرار گیرد. برخی ویلاها آن‌قدر از ساحل فاصله دارند که برای رسیدن به آن باید مدت‌زمان طولانی را در مسیر باشید. به همین دلیل توصیه می‌شود مسیر ویلا تا مرکز خدمات و امکانات شهری و همچنین ساحل دریا را یک‌بار خودتان پیموده تا بعداً از انتخاب خود پشیمان نشوید.

برخی دلالان فاصله‌ی ویلا تا مقاصد مهم را بسیار کمتر آنچه که هست به مشتری القا کرده و اطلاعات منحرف‌کننده در اختیارش قرار می‌دهند.

بهتر است بخوانید:  راهنمای مشارکت و ساخت ویلا

وضعیت انشعابات ملک انشعابات گاز، برق و آب یکی از فاکتورهای مهم دیگر در انتخاب ویلا است. توجه داشته باشید برخی از ویلاها به‌جای انشعابات خصوصی، دارای انشعابات شهرکی هستند به این معنا که مالکیت انشعاب در اختیار مالک ویلا نخواهد بود. این مسئله ممکن است در آینده محدودیت‌هایی را برای مالک به وجود آورد.

هرچند این مورد ذاتاً ایرادی محسوب نشده و دردسرساز نیست بااین‌حال باید به این نکته هم توجه داشت که در شرایط مشابه، یک ملک دارای انشعاب شهرکی از ملک دارای انشعاب خصوصی ارزان‌تر است.

خرید حضوری ویلا

متأسفانه برخی افراد به تصاویر موجود در آگهی‌های اینترنتی اکتفا کرده و بدون مراجعه به محل قرارگیری ویلا و بررسی دقیق شرایط فیزیکی و قانونی آن اقدام به عقد قرارداد و واریز وجه به‌حساب فروشنده می‌کنند. طبیعی است که فروشنده تنها مزایای ملک خود را نمایش داده و از ذکر ایرادات آن اجتناب می‌کند. به همین دلیل لازم است قبل از قطعی شدن معامله در محل حاضر شده و وضعیت ملک را به طور کامل مورد بررسی میدانی قرار دهید.

جمع بندی

در این نوشته با مهم‌ترین مشکلات خرید ویلا در شمال آشنا شدیم و دانستیم که قبل از اقدام به خرید ویلا باید تمامی جوانب آن بررسی شده تا از تحمیل خسارات مادی و معنوی جلوگیری به عمل آید.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه