سرمایه گذاری ملکی در گلبهار

22 شهریور 1401
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه

در این مقاله به بررسی شرایط زندگی و سکونت در شهر گلبهار می‌پردازیم. همچنین شرایط سرمایه گذاری در گلبهار برای خرید آپارتمان یا زمین را نیز بررسی می‌کنیم. گلبهار که یکی از شهرهای جدید ایران است، در فاصله‌ی ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است. یکی از اهداف ایجاد این شهر کنترل جمعیت شهرهای پرجمعیت اطراف، مانند شهر مشهد بوده است.

موقعیت گلبهار از لحاظ جغرافیایی نیز مورد توجه می‌باشد و این شهر از شمال و شمال شرقی با شهر مشهد، از غرب با شهر چناران و از جنوب با شهر نیشابور در ارتباط است.

 

مناطق گلبهار روی نقشه

در ادامه می‌توانید موقعیت جغرافیایی شهر گلبهار را بر روی نقشه ببینید و مختصات دقیق و فاصلۀ گلبهار تا مشهد را بررسی کنید.

شرایط زندگی در گلبهار

به دلیل قرار داشتن شهر گلبهار، بین دو رشته کوهِ بینالود (از سمت شمال) و هزارمسجد (از سمت جنوب) این شهر از نظر آب و هوایی دارای آب و هوایی مناسب و عموما گرم و مرطوب است. میانگین دما در گلبهار نسبتا کم و حدود ۱۲ درجه است. رشد جمعیتی گلبهار با توجه به وجود طرح‌های حمایتی مسکن، مانند طرح مسکن مهر گلبهار، با شیب زیادی رو به افزایش است به طوری که طبق آخرین سرشماری جمعیت این شهر نسبت به دوره‌ی قبلی سرشماری رشد ۱۹۲ درصدی داشته است. با توجه به رشد زیاد جمعیت در این شهر، مسئولین شهر و استان برای بهبود شرایط زندگی در گلبهار و افزایش امکانات آن نیز دست به انجام اقداماتی زده اند که یکی از آن‌ها راه‌اندازی متروی گلبهار است که بیش از دو-سوم این پروژه انجام شده است و به زودی نیز افتتاح می‌شود.

 

بهترین منطقه گلبهار

شهر گلبهار طبق نقشه‌ی راه خود که در سال ۱۳۷۲ تصویب شده است دارای ۴ فاز (بخش) برای بهره‌برداری و رشد در مساحت ۴۰۰۰ هکتار است. در حال حاضر شهر گلبهار دارای ۳۵ محله می‌باشد که از معروفترین و قدیمی‌ترین محله‌های گلبهار می‌توان به محله‌های اندیشه، بهارستان، خاوران، فرهنگ، پردیس، پرند، گلشن، نگین و مهر اشاره کرد. همچنین محله‌های فردوس، جنت، بهشت، گلمکان، گلشهر، گلگشت، شهاب، رنگین کمان، خورشید، آفتاب، هلال، کوکب، مهتاب، زهره، ستاره، سروستان، گلستان، کیهان، آسمان، باران، بوستان، منطقه ویژه، اشتغال و سنجاقک نیز جزء محله‌های جدید گلبهار محسوب می‌شوند که در سال‌های اخیر ساخته شده اند. 

بهتر است بخوانید:  سپرده‌گذاری مسکن برای کودکان

اما به گفته مشاورین املاک باتجربه در منطقۀ گلبهار، بهترین منطقه گلبهار برای سرمایه‌گذاری ملک‌های داخل بافت شهری و قسمت شش دانگ گلبهار است که خطر هرگونه کلاهبرداری را هم به حداقل می‌رساند.

مسکن مهر گلبهار

گفتیم که گلبهار ۳۵ محله دارد. جالب است بدانید که در ۳۰ محله از این ۳۵ محله طرحی با نام «طرح مسکن مهر گلبهار» اجرا شده است. البته در دولت فعلی طرح مسکن مهر در گلبهار متوقف شده و برای خرید آپارتمان و زمینی که شامل طرح مسکن مهر باشند، باید از ملک‌های سابق مسکن مهر استفاده کرد. اما امروزه طرحی با عنوان مسکن ملی را در گلبهار داریم که با قیمتی ممناسب افراد را صاحب خانه می‌کند.

طرح مسکن ملی خانه‌هایی را با پیش پرداخت حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون برای شما در نظر دارد که مابقی قیمت واحد مسکن ملی را می‌توانید با شرایط و اقساط تا زمان تحویل پرداخت کنید. مشکلات مسکن ملی در گلبهار از عمده‌ترین مشکلات در این زمینه، زمان تحویل واحدها و اتمام ساخت آن‌هاست. چرا که زمان تحویل واحد پیش خرید شده با زمان اعلام شده متفاوت است و اکثر مردم با تصور دقیق بودن این زمان، منتظر تحویل خانه‌هایشان هستند و مدت زیادی منتظر می‌مانند.

 

سرمایه گذاری در گلبهار

در طرح بهره برداری از شهر گلبهار، جمعیت مورد انتظار برای این شهر حدودا ۲۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده و این تعداد را به هنگام توسعه شهر گلبهار، تا ۴۰۰ هزار نفر در نظر گرفته اند. براساس مطالعاتی که در طرح توسعه جمعیت شهری انجام شده است، جمعیت مشهد در چند سال آینده به ۵.۸ میلیون نفر می‌رسد که قرار است حدودا ۲ میلیون نفر از این جمعیت در ۳ شهر اطراف مشهد که یکی از آن‌ها گلبهار است منتقل شوند. در نتیجه این شهر در آینده نه تنها روند رشد خود را حفظ خواهد کرد، بلکه با رشدی بیشتر، به سوی جمعیتی میلیونی حرکت خواهد کرد. نتیجه رشد جمعیت این شهر نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در گلبهار در صورت آینده‌نگر بودن، می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاران است.

با توجه به رشد جمعیت، یکی از مهمترین نیازهایی که برای ساکنین گلبهار در حال حاضر و آینده ضروری خواهد بود بحث مسکن است. ساخت و ساز ملک و آپارتمان در گلبهار جزء فرصت های سرمایه گذاریِ خوب در این شهر محسوب می‌شود. البته پیشنهاد ما به شما این است که شرایط سرمایه گذاری را (از لحاظ محله های رو به رشد و …) به طور کامل بررسی کنید و بعد از آن اقدام به سرمایه گذاری ساخت ملک یا خرید زمین در گلبهار بکنید!

بهتر است بخوانید:  سرمایه گذاری چیست؟ + انواع روش های سرمایه گذاری

امتیازات سرمایه‌گذاری در گلبهار

همونطور که خودتان هم احتمالا حدس میزنید، دلایل زیادی وجود دارد که مشهدی‌های عزیز و سایر هموطنان در شهر‌های اطراف مشهد، خرید آپارتمان در گلبهار را یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری بدانند. در اینجا قصد داریم چند مورد از این دلایل را ذکر کنیم.

نزدیک‌ترین شهر تازه تاسیس به مشهد، توجه ویژه‌ی استانداری خراسان رضوی به گلبهار به جهت کم کردن حجم جمعیت کلان شهر مشهد، قرارگیری در موقعیت مناسب جغرافیایی و محور‌های مواصلاتی مشهد-تهران و مشهد-شمال، طرح احداث متروی مشهد-گلبهار که طبق صحبت‌های مسئولین به‌زودی در دست احداث قرار خواهد گرفت تنها چند مورد از ارزش‌های خرید خانه در گلبهار است.امکانات و خدمات رفاهی فراوان که به واسطه‌ی مسکن مهر گلبهار روز ‌به‌ روز هم در حال افزایش است.

 

امنیت سرمایه‌گذاری در گلبهار چقدر است؟

برای خرید زمین یا خانه در گلبهار مشاورین املاک مجربی هستند که احتمال بروز هر گونه ریسکی را در معاملات املاک شما به حداقل می‌رساند. مثلا امروزه خیلی در تبلیغات شاهد مطرح شدن خرید زمین یا ملک در مناطقی مثل منیژان، خرم آباد و قصر هلال گلبهار هستیم که با اینکه از نظر پلاک با گلبهار یکی هستند اما فاصلۀ زیادی با بافت شهری گلبهار دارند و عملا خارج از محدوده هستند.

اما ما پیشنهاداتی برای شما داریم که احتمال کلاهبرداری در معاملات گلبهار را از بین می‌برد. 

• اول از همه زمین‌های گلبهار به دو دستۀ ملکی و آستانه‌ای تقسیم شدند و پیشنهاد می‌شود که به خاطر اعتبار و ارزش حقوقی بیشتر از قسمت زمین‌های ملکی معامله کنید. شرکت عمران که مسئول بررسی اسناد و نظارت بر این قسمت‌ها است، خرید شما را به مطمئن‌ترین حالت می‌رساند.

• مورد دیگر که رعایت آن بسیار مهم است، خرید خانه در قسمت بافت شهری گلبهار و ملکی بودن زمین آن است. این قسمت از شهر بهترین منطقه گلبهار برای خرید ملک است.

بهتر است بخوانید:  مارکت پِلِیس چیست؟

 

سرمایه‌گذاری در گلبهار بهتر است یا بینالود؟

قصد داریم با بررسی جز به‌ جز تمام موارد، دید بهتری نسبت به این موضوع برای شما فراهم کنیم تا اگه قصد سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی املاک را دارید، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را با توجه به سلیقه و بودجه‌ خودتان انتخاب کنید. قدمت بیشتر گلبهار نسبت به بینالود باعث شده تا این شهر راه تکامل و پیشرفت را بیشتر طی کرده باشد. 

مورد دیگر این است که فاصلۀ گلبهار تا مشهد، کمتر از فاصلۀ بینالود تا مشهد است. پس اگه به دنبال سکونت در شهری اطراف مشهد هستید و رفاه و آسایش و دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر برای شما مهمه، گلبهار گزینه‌ی مناسبی برای شماست. همچنین قرارگیری گلبهار در مسیرهای ارتباطی مهم مشهد-تهران و مشهد-شمال دلیل دیگری بر برتری گلبهار نسبت به بینالود است.

همین موضوع باعث شده تا گلبهار بهترین انتخاب برای افرادی باشه که دائما در حال رفت‌ و آمد بین تهران و مشهد هستند. باتوجه به دلایلی که ذکر شد گلبهار از هرنظر نسبت به بینالود ارجح‌تر است و به‌ طبع قیمت آپارتمان و زمین هم در اون بیشتر از بینالود است. پس اگر سرمایه‌‌ی کمتری در اختیار دارین، با توجه به پایین بودن قیمت آپارتمان در بینالود نسبت به گلبهار، خرید زمین در بینالود هم می‌تواند یک گزینه باشد.

 

آینده گلبهار مشهد

اگر بخواهیم در مورد بافت و معماری شهر گلبهار صحبت کنیم، باید بگوییم که معماری این شهر شامل شهرک‌های ویلایی‌، خانه‌ها و آپارتمان‌های شخصی و مسکن مهر است که در محله‌های مختلفی هستند. در بین مجتمع‌های آپارتمانی تنوع زیادی از لحاظ کیفیت و قیمت وجود دارد.

خیابان‌های شهر گلبهار کاملا به سبک جدید، وسیع و استاندارد هستند. در محله‌های قدیمی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، فضای سبز خوبی توسط شهرداری ایجاد شده، اما در محله‌های جدید‌تر هنوز نیاز به فضای سبز احساس می‌شود.

تمام این موارد سبب شده است که مشاورین املاک و متخصصین حوزۀ ملک، آینده روشنی را برای گلبهار پیش‌بینی کنند. شما هم سهمی از ساخت آینده گلبهار مشهد دارید؟

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه