تحلیل کوتاه وضعیت بازار مسکن در پاییز ۱۴۰۰

28 مهر 1400
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: < 1 دقیقه

عضو محترم هیات‌مدیره شرکت توسعه و عمران امید با ذکر اینکه قیمت مسکن در کلان‌شهرها در سال گذشته رشد نزدیک به صد در صد را تجربه کرد به پیش‌بینی تغییرات قیمت مسکن در سال جاری پرداخت.

مهدی بهداد، عضو محترم هیات‌مدیره شرکت توسعه و عمران امید در پاسخ به سؤال «بازار مسکن سال ۱۴۰۰ ازلحاظ بازده سرمایه‌گذاری و قیمت به کدام سمت می‌رود؟ آیا بازار مسکن دچار حباب قیمت شده است؟» گفت:

روشی که معمولا سازندگان مسکن برای محاسبه ارزش فروش ملک خود استفاده می‌کنند این است که با توجه به قیمت زمین، مصالح، نرخ پروانه ساخت آیا امکان این وجود دارد که واحدی مانند واحدی که در حال حاضر آمده فروش دارد را مجددا با یک حاشیه سودی بسازد یا خیر؟

با توجه به این روش محاسبه در بازار مسکن، عملا بازار امکان کاهش قیمت ندارد. این موضوع چرایی چسبندگی قیمت‌ها در بازار مسکن را توضیح می‌دهد.

بنابراین با وجود اینکه برخی اعتقاد به افت احتمالی نرخ دلار دارند، امکان افت قیمت‌ها در بازار مسکن وجود ندارد و پیش‌بینی می شود که افزایش قیمت مسکن در حد یا کمتر از نرخ تورم رخ دهد.

بهتر است بخوانید:  همه چیز در مورد: شناسنامه ساختمان

این شرایط در حالی است که احتمالا تعداد معاملات نیز کاهش یابد، بنابراین وضعیت بازار مسکن در ۱۴۰۰ رکود تورمی و جنس این معاملات از نوع سفته‌بازی خواهدبود.

در ادامه ، با ما همراه باشید و با مشاهده فیلم زیر ، از جزییات بیشتر مطلع شوید.

منبع: بورسان

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه