نکات کلیدی برای اجاره دفتر کار مناسب

22 اسفند 1400
۰ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه

فضاهایی که ما در آنها قرار می‌گیریم تاثیر بسیاری در میزان کارایی ما و در نتیجه بهره وری کلی خواهند داشت. یکی از این فضاها محیط‌های کاری است که این دسته از فضاهای فیزیکی می‌توانند تا ۲۰ درصد عملکرد کارکنان را تضعیف یا تقویت کنند.

به عبارت دیگر اجاره دفتر کار یا خرید دفتر اداری می‌تواند یک نقطه بسیار مهم در کسب و کار شما باشد. با در نظر گرفتن ویژگی و موقعیت و زمین شما می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

با توجه به اهمیت موضوع اجاره دفتر کار برای اقدام به این کار باید پیش از هر اقدامی تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید چرا که این مکان در واقع محل کسب و کار شما و رشد شما و کارکنان‌تان است. در این مقاله به بررسی ویژگی های یک دفتر کار ایده آل می پردازیم.

ویژگی دفتر کار ایده‌آل برای اجاره و خرید دفتر کار

برای اجاره دفتر کار همیشه باید به عنوان یک کارفرما و کسی که می‌خواهد کسب و کار خود را راه اندازی کند باید این نکته را مد نظر داشته باشید که تجارت و فعالیت شما در هر اندازه‌ای باشد نیاز دارید که تمام توانتان را برای بالا نگه داشتن بهره وری و استفاده از خلاقیت و نوآوری به کار بگیرید.

بر اساس تحقیقاتی که محققان تا به امروز انجام داده‌اند، یکی از روش‌های بالا بردن میزان خلاقیت و بهره وری در کار، طراحی یک دفتر کار ایده آل است که بتواند روحیه کارمندان را با استفاده از ایجاد یک فضای آرامش بخش تقویت کند. در ادامه به ویژگی‌ دفتر کار ایده آل برای کسانی که به دنبال اجاره دفتر کار یا خرید دفتر کار هستند، می‌پردازیم.

 

توجه روشنایی برای اجاره و خرید دفتر کار

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید دفتر کار نباید از آن غافل شوید، کیفیت روشنایی در آن منطقه است. بررسی‌ها نشان داده بهره مندی فضای کاری از روشنایی طبیعی می‌تواند بازدهی کار را در میان کارمندان افزایش دهد. با این کار حوادث ناشی از نور کم در محیط کار نیز کمتر شده و به ایمنی بیشتر کمک می‌کند.

 برای اجاره دفتر کار بهتر است به سراغ آن دسته از زمین اداری بروید که نور گیر بوده و در داخل ساختمان پنجره بیشتری داشته باشد. حتی اگر میزان بهره مندی دفتر کار شما از نور طبیعی کم باشد باید از سیستم‌های نوردهی مناسب استفاده کنید.

به کارگیری عناصر طبیعی

شما می‌توانید برای داشتن یک دفتر کار ایده آل از طبیعت نیز بهره بگیرید. نسل امروزه نیروهای شاغل آگاهی بیشتری در مقابل محیط زیست دارند و از آن استقبال می‌کنند. در برخی از دفاتر بزرگ کاری دیوارهایی با عنوان دیوار زندگی وجود دارد به این صورت که در این دفاتر کاری مدرن که اغلب در شهرهای بزرگتر و آلوده‌تر به چشم می‌خورد، یک دیوار اصلی در دفاتر کاری برای گل و گیاه و کاشت درخت در نظر گرفته می‌شود و با این کار تاثیر آلودگی‌ها و سموم مضر را در محیط کار به طرز چشم گیری کاهش می‌دهد و کیفیت هوای داخلی را بهبود می‌بخشد.

بهتر است بخوانید:  صحّت معامله چیست؟ + شرایط آن

 

امکانات نزدیک به محل کار برای اجاره و خرید دفتر کار

اغلب گزینه‌های برای موقعیت اداری به مراکز مهمی مانند بانک‌ها، یا مراکزی برای تشکیل جلسات و غیره نزدیک هستند. امکانات اطراف محیط کار را بررسی کنید برای مثال رستوران‌ها، کافی شاپ و غیره. همچنین نزدیک بودن زمین اداری به موقعیت‌های تجاری که به آنها در اغلب مواقع رفت و آمد خواهید داشت یکی از مهم‌ترین نکات در خرید دفتر کار است.

کنترل صدا در محیط کار

یکی دیگر از چند ویژگی دفتر کار ایده آل دور بودن از هیاهوی شهری و سر و صدا است. برای اجاره دفتر کار به سراغ آن گزینه‌هایی از موقعیت اداری بروید که به خیابان‌های شلوغ و اصلی نزدیک نباشد.

چرا که سر و صدا در این فضاها تمرکز کارمندان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر با همه این تفاصیل موفق به پیدا کردن یک موقعیت اداری مناسب نشدید بهتر است برای کاهش تاثیر آلودگی صوتی از پنجره‌های دوجداره با عایق مناسب استفاده کنید.

 

اغلب گزینه‌های برای موقعیت اداری به مراکز مهمی مانند بانک‌ها، یا مراکزی برای تشکیل جلسات و غیره نزدیک هستند. امکانات اطراف محیط کار را بررسی کنید برای مثال رستوران‌ها، کافی شاپ و غیره. همچنین نزدیک بودن زمین اداری به موقعیت‌های تجاری که به آنها در اغلب مواقع رفت و آمد خواهید داشت یکی از مهم‌ترین نکات در خرید دفتر کار است.

 

شرایط موقعیت اداری برای اجاره و خرید دفتر کار

قبل از آنکه برای اجاره دفتر کار اقدام کنید توجه داشته باشید که ملک اداری شما نیاز به چه تغییراتی دارد؟ آیا نیازمند بازسازی است و شما آن را چگونه تحویل می‌گیرید؟ باید توجه کنید که در قرارداد شما برای این موقعیت اداری چه کسی هزینه‌های تعمیرات داخلی را بر عهده می‌گیرد؟

 

شخصی سازی

از دیگر ویژگی دفتر کار که در ظاهر پر هزینه به نظر می‌رسد، استفاده از وسایل متناسب با نیازهای کارمندان است. برای مثال شما می‌توانید با توجه به وضعیت بدنی کارمندان خود برای آنها میز و صندلی سفارش بدهید یا اجازه بدهید تا آنها خودشان فضای کاری و اتاق خود را طراحی کنند. پژوهش‌هایی که اخیرا انجام گرفته نشان می‌دهد که طراحی و دیزاین شخصی در محل کار با بالا بردن خلاقیت و بهره وری بهترین نتایج را در بازدهی کاری خواهد داشت.

همچنین نباید فراموش کنید که برای اجاره دفتر کار پس از راحتی میز و صندلی‌های آن، زیبایی آنها نیز مهم است چرا که تاثیر بسیاری در روحیه کارمندان خواهد داشت. برای مثال هماهنگی رنگ‌ها و استفاده از برخی رنگ‌ها می‌تواند اثرات مشخصی بر روی کارمندان بگذارد.

 

قبل از آنکه برای اجاره دفتر کار اقدام کنید توجه داشته باشید که ملک اداری شما نیاز به چه تغییراتی دارد؟ آیا نیازمند بازسازی است و شما آن را چگونه تحویل می‌گیرید؟ باید توجه کنید که در قرارداد شما برای این موقعیت اداری چه کسی هزینه‌های تعمیرات داخلی را بر عهده می‌گیرد؟

بهتر است بخوانید:  چگونه اتاق اداری زیبایی داشته باشیم؟

 

توجه به موقعیت مکانی برای اجاره و خرید دفتر کار

برای خرید دفتر کار باید دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین عوامل در رفت و آمد کارمندان دسترسی آنها به وسایل حمل و نقل عمومی است. به همین دلیل پیش از هر گونه اقدام برای خرید دفتر کار یا اجاره دفتر کار دسترسی آن را به وسایلی مانند مترو، اتوبوس و غیره بررسی کنید.

برخی از گزینه‌های موقعیت اداری در محله‌هایی با کوچه‌های باریک قرار گرفته‌اند که در این صورت کارمندان نمی‌توانند برای رفت و آمد خود از ماشین شخصی استفاده کنند.

اگر بتوانید محلی را برای دفتر کار خود انتخاب کنید که پارکینگ بزرگی نیز داشته باشد خیال خود و تیمتان از بابت رفت و آمدها راحت خواهد بود چرا که رفت و آمد راحت و بی دردسری خواهند داشت و از این بابت نگرانی نداشته و بازدهی کاری آنها بیشتر خواهد شد.

 

بررسی بودجه

پس از تعیین موقعیت مکانی ملک اداری خود، نگرانی بعدی هزینه رهن و اجاره یا خرید آن است. شما باید برای اجاره دفتر کار به سراغ گزینه‌هایی بروید که بودجه شما را هدر ندهد و از باقی مانده آن برای رشد بودجه خود استفاده کنید. پس بهتر است مبلغ اجاره متناسب با بودجه در دسترس شما بوده و شما را درگیر وام و بدهی نکند.

هزینه‌های موقعیت اداری

اجاره زمین اداری و موقعیت اداری تنها بخشی از هزینه‌ها برای فضاهای اداری است که گاهی اوقات این هزینه‌ها می‌توانند ایجاد دردسر کنند. بنابر این برای اطمینان از این هزینه‌ها بهتر است به قرارداد اجاره نامه دقت کنید که شما را مسئول پرداخت چه هزینه‌های دیگری از ملک اداری دانسته است؟ تمامی این موارد باید در اجاره نامه موقعیت اداری ذکر شوند.

 

نیاز سنجی

برای اجاره دفتر کار شما باید پیش از اقدام، نیاز سنجی کنید به این صورت که در ابتدا از خود بپرسید آیا برای شروع این کار اصلا نیاز به اجاره دفتر کار یا خرید دفتر کار دارید یا می‌توانید در فضای خانه نیز این فعالیت را انجام دهید؟

اگر نیاز به خرید یا اجاره دفتر کار نداشته باشید صرفه جویی بسیاری در هزینه‌های خود می‌کنید. اما اگر می‌خواهید برای مثال یک دفتر حقوقی بزنید بهتر است در نزدیکی مراکز حقوقی و دادسراها این کار را انجام دهید یا اگر به دنبال اجاره مطب هستید بهتر است در ساختمان پزشکان این کار را انجام دهید.

امنیت دفتر کار برای اجاره و خرید دفتر کار

برای اجاره دفتر کار ساختمان مورد نظر شما باید امنیت شما، تیم شما و تجهیزاتی را که برای آن هزینه پرداخت کرده‌اید، تامین کند. از نکاتی که ایمنی شما را تامین می‌کنند عبارتند از: دزد گیرهای ساختمان و پارکینگ، نگهبان و محل ورود و خروج امن.

 

اجاره زمین اداری و موقعیت اداری تنها بخشی از هزینه‌ها برای فضاهای اداری است که گاهی اوقات این هزینه‌ها می‌توانند ایجاد دردسر کنند. بنابر این برای اطمینان از این هزینه‌ها بهتر است به قرارداد اجاره نامه دقت کنید که شما را مسئول پرداخت چه هزینه‌های دیگری از ملک اداری دانسته است؟

بهتر است بخوانید:  راهنما و شرایط سلب حق کسب از مستاجر

 

جمع بندی

  • اجاره دفتر کار یا خرید دفتر کار می‌تواند یک نقطه بسیار مهم در کسب و کار شما باشد.
  • برای اجاره دفتر کار همیشه باید به عنوان یک کارفرما و کسی که می‌خواهد کسب و کار خود را راه اندازی کند باید این نکته را مد نظر داشته باشید که تجارت و فعالیت شما در هر اندازه‌ای باشد نیاز دارید که تمام توانتان را برای بالا نگه داشتن بهره وری و استفاده از خلاقیت و نوآوری به کار بگیرید.
  • بر اساس تحقیقاتی که محققان تا به امروز انجام داده‌اند، یکی از روش‌های بالا بردن میزان خلاقیت و بهره وری در کار، طراحی یک دفتر کار ایده آل است که بتواند روحیه کارمندان را با استفاده از ایجاد یک فضای آرامش بخش تقویت کند.
  • اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید دفتر کار نباید از آن غافل شوید، کیفیت روشنایی در آن منطقه است.
  • شما می‌توانید برای داشتن یک دفتر کار ایده آل از طبیعت نیز بهره بگیرید. نسل امروزه نیروهای شاغل آگاهی بیشتری در مقابل محیط زیست دارند و از آن استقبال می‌کنند.
  • اغلب گزینه‌های برای موقعیت اداری به مراکز مهمی مانند بانک‌ها، یا مراکزی برای تشکیل جلسات و غیره نزدیک هستند.
  • یکی دیگر از چند ویژگی دفتر کار ایده آل دور بودن از هیاهوی شهری و سر و صدا است. برای اجاره دفتر کار به سراغ آن گزینه‌هایی از موقعیت اداری بروید که به خیابان‌های شلوغ و اصلی نزدیک نباشد.
  • قبل از آنکه برای اجاره دفتر کار اقدام کنید توجه داشته باشید که ملک و زمین اداری شما نیاز به چه تغییراتی دارد؟ آیا نیازمند بازسازی است و شما آن را چگونه تحویل می‌گیرید؟
  • از دیگر ویژگی دفتر کار که در ظاهر پر هزینه به نظر می‌رسد، استفاده از وسایل متناسب با نیازهای کارمندان است.
  • برای خرید دفتر کار باید دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین عوامل در رفت و آمد کارمندان دسترسی آنها به وسایل حمل و نقل عمومی است.
  • پس از تعیین موقعیت مکانی ملک اداری خود، نگرانی بعدی هزینه رهن و اجاره یا خرید آن است. شما باید برای اجاره دفتر کار به سراغ گزینه‌هایی بروید که بودجه شما را هدر ندهد و از باقی مانده آن برای رشد بودجه خود استفاده کنید.
  • اجاره زمین اداری و موقعیت اداری تنها بخشی از هزینه‌ها برای فضاهای اداری است که گاهی اوقات این هزینه‌ها می‌توانند ایجاد دردسر کنند.
  • برای اجاره دفتر کار شما باید پیش از اقدام، نیاز سنجی کنید به این صورت که در ابتدا از خود بپرسید آیا برای شروع این کار اصلا نیاز به اجاره دفتر کار یا خرید دفتر کار دارید یا می‌توانید در فضای خانه نیز این فعالیت را انجام دهید؟
  • برای اجاره دفتر کار ساختمان مورد نظر شما باید امنیت شما، تیم شما و تجهیزاتی را که برای آن هزینه پرداخت کرده‌اید، تامین کند.

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه